Σε συνέχεια του πρώτου μέρους του αφιερώματος για τις delivery & take away υπηρεσίας & menu, παρουσιάζουμε ορισμένες ιδέες που θα μπορούσε να υιοθετήσει ή και να εξελίξει μια επιχείρηση πάνω σε αυτές τις υπηρεσίες.
Κατ’ αρχάς, η καλή επικοινωνία με τους πελάτες είναι πιο απαραίτητη από ποτέ και πρέπει να είναι άμεση, ειλικρινής και με “ανθρώπινο”, “προσωπικό” τόνο. Είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν όλα τα κανάλια επικοινωνίας και ιδιαίτερα τα social media της επιχείρησης. Παραμένοντας άμεσα, είναι πιο διακριτικά σε σχέση με άλλα κανάλια επικοινωνίας και προσφέρονται για διαδραστικό “διάλογο” με δημιουργικούς τρόπους.
Ιδέες για την ενίσχυση του delivery και του take away
Οι ειδικές προσφορές και τα bundles με είδη του καταλόγου, γίνονται οχήματα που οδηγούν:
- στον εμπλουτισμό των παραγγελιών με συνδυασμούς ειδών που μπορούν να επιλέξουν οι πελάτες
- στην γνωριμία τους με νέα είδη του μενού ή με είδη που μπορεί να μην ανήκουν στην πρώτη γραμμή προτίμησης, αλλά μια επιχείρηση θέλει να τα δοκιμάσουν οι πελάτες της.
Η προώθησή τους μέσα από όλα τα κανάλια επικοινωνίας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τις πλατφόρμες food delivery με τις οποίες πιθανόν να συνεργάζεται μια επιχείρηση, είναι απαραίτητη. Η προώθηση γνωστοποιεί τις προσφορές και τα bundles και με δημιουργικό τρόπο παρακινεί τους πελάτες να δοκιμάσουν νέες γεύσεις ή να ενισχύσουν με περισσότερες την παραγγελία τους και να βγουν κερδισμένοι.
Ο φυσικός χώρος του καταστήματος, ακόμα και αν αυτό λειτουργεί μόνο για παραγγελίες delivery & take away, θα πρέπει να αξιοποιείται εξίσου στην προώθηση του μενού και των προσφορών. Πολλές επιχειρήσεις φαίνεται να το ξεχνούν, μέσα στην αγωνία να ανταπεξέλθουν σε αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον και μοιάζουν σαν να μη λειτουργούν γενικά. Για να αλλάξει αυτό πρέπει το κατάστημα να έχει την όψη μιας επιχείρησης εν λειτουργία και επιπλέον να είναι ορατά από τους περαστικούς, κάποιος πίνακας με το μενού ή τα είδη cafe, για παράδειγμα, ή καλαίσθητες αφίσες με τις τρέχουσες ειδικές προσφορές, τα bundles των ειδών ή τις νέες επιλογές του καταλόγου. Το υλικό αυτό θα πρέπει να ακολουθεί την ίδια γραμμή και αισθητική με τις καμπάνιες στα άλλα κανάλια επικοινωνίας και με το website και τα social media της επιχείρησης.
Συνήθως στις επιχειρήσεις καφεστίασης παρατηρείται μια ανισορροπία στη ροή των παραγγελιών, η οποία είναι ιδιαίτερα αυξημένη νωρίς το πρωί και κατόπιν το μεσημέρι. Για τον ενδιάμεσο χρόνο, μια επιχείρηση θα μπορούσε να δημιουργήσει traffic όταν αυτό είναι συνήθως περιορισμένο και να εξομαλύνει απότομες διαφορές στη ζήτηση, καθιερώνοντας happy hours με έξυπνους συνδυασμούς ειδών, ανάλογα με τα είδη του καταλόγου της. Bundles ροφημάτων και διαφόρων snack είναι καλή ιδέα να προσφέρονται κατά τη διάρκεια ενός “happy hour”. Και εδώ, βέβαια, απαιτείται εγρήγορση από την πλευρά της επιχείρησης, να “ακούει” τους πελάτες της, να αλλάζει συχνά τις επιλογές που προσφέρει, να είναι σταθερή στην ποιότητα και να παραμένει δημιουργική σε ό, τι προτείνει.
Η δυνατότητα συγκεκριμένα είδη του μενού να προσφέρονται σε ποσότητες για ένα, δύο ή περισσότερα άτομα, είναι μια ιδέα που μπορεί να εφαρμοστεί και να έχει ανταπόκριση ειδικά σε brunch μενού. Ως παραδείγματα, σκεφτείτε τα mini burgers, τις μπρουσκέτες, τα κρύα mini sandwiches, τα ψωμάκια brioche με διάφορα υλικά κ.α.
Θα μπορούσε μια επιχείρηση να επεκτείνει τις υπηρεσίες delivery & take away, δημιουργώντας στην αρχή ένα πολύ μικρό μενού με 2 ως 3 επιλογές φαγητού “ready to heat”, ώστε να εξυπηρετήσει υπαρκτές ανάγκες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Έτσι κάποιος μπορεί να παραλάβει το φαγητό που θα καταναλώσει αργότερα, απλά ζεσταίνοντάς το. Η επιχείρηση θα πρέπει να επενδύσει σε καλές πρώτες ύλες, σωστή παρασκευή, κατάλληλες συσκευασίες και καλά σχεδιασμένο προγραμματισμό για να ανταποκριθεί με επιτυχία στην ποιότητα και την ευελιξία που απαιτεί η υλοποίηση μιας τέτοιας ιδέας. Η προώθηση παίζει κι εδώ σημαντικό ρόλο γι’ αυτό η συνεχής και ειλικρινή επικοινωνία με τους πελάτες τονίζεται πως είναι απαραίτητο συστατικό επιτυχίας.
Ομοίως, η delivery υπηρεσία μπορεί να ενισχυθεί με μια, αρχικά, μικρή ενότητα στο μενού με επιλογές για μεσημεριανά πιάτα “ready to eat” ή ακόμα και για “boxed” γεύματα. Η ιδέα είναι η λήψη των παραγγελιών αυτών να γίνεται μέχρι μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, και οι παραδόσεις να ξεκινούν μετά από μια μεταγενέστερη ώρα της ίδιας ημέρας και εντός ενός συμφωνημένου χρονικού διαστήματος. Πρόκειται για ένα concept που είναι win – win και προσφέρει νέες ευκαιρίες. Η επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να προγραμματίζει τις ποσότητες και την παρασκευή για τα είδη αυτής της ενότητας του καταλόγου και οι πελάτες θα έχουν την ευκολία να παραγγέλνουν από νωρίς το φαγητό που επιθυμούν για το μεσημεριανό τους, να εξασφαλίζουν την διαθεσιμότητά του και φυσικά να το απολαμβάνουν την ώρα που έχουν συμφωνήσει να τους παραδοθεί.
Κρέμα Γάλακτος
Κρέμα Γάλακτος
Κρέμα Γάλακτος
Κρέμα Γάλακτος
Τέλος, loyalty systems και εκπτωτικά κουπόνια (vouchers) μπορούν να ενισχύσουν, υπό προϋποθέσεις και καλή οργάνωση και επικοινωνία, τις υπηρεσίες delivery και take away μιας επιχείρησης. Θα μπορούσαν να συνδυαστούν και με κάποιο πρόγραμμα προαγοράς “μονάδων” που να αντιστοιχούν σε κάποιο χρηματικό ποσό, ώστε να μην απαιτούνται συναλλαγές με μετρητά ή πληρωμές με κάρτα σε κάθε παραγγελία, αλλά να αφαιρούνται κάθε φορά οι αντίστοιχες “μονάδες”.
Φωτογραφία Ольга Бережна από Pixabay
Προτεινόμενα προϊόντα
Γάλατα Barista's
ALPRO SOYA FOR PROFESSIONALS
Τυρί
ΤΥΡΙ MILNER ΦΡΑΤΖΟΛΑ 5 x 3kl
Γάλατα Barista's
ALPRO VANILLA
Γάλατα & Φυτικά Γάλατα
ΝΟΥΝΟΥ Φυτικό Ρόφημα Αμύγδαλο χωρίς ζάχαρη