Συνεχίζοντας το αφιέρωμά μας στο marketing για επιχειρήσεις εστίασης, καφέ και εστιατόρια που ξεκινήσαμε εδώ, εστιάζουμε στη δύναμη της συμμετοχής και των συνεργασιών.
Συμμετοχή σε δράσεις της τοπικής κοινότητας
Ειδικά αν η επιχείρηση δραστηριοποιείται σε μια περιοχή, αλλά και όταν πρόκειται για επιχειρήσεις εστίασης και καφέ με πολλά υποκαταστήματα, είναι σημαντικό να αναπτύσσονται δεσμοί με την τοπική κοινωνία. Το κατάστημα και οι άνθρωποί του να γίνονται μέρος της κοινότητας, να συμμετέχουν ή και να ηγούνται σε δράσεις με τοπικό χαρακτήρα. Να νοιάζονται, να προσφέρουν, να ζουν στον ρυθμό της γειτονιάς, στο ρυθμό της πόλης.
Στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, άλλωστε, μπορούν να ενταχθούν δράσεις, οι οποίες και θα ευαισθητοποιήσουν την κοινότητα για ένα θέμα ουσίας (κοινωνικό, πολιτιστικό κ.α.) και θα συμβάλλουν στην εικόνα που χτίζει με ειλικρίνεια η επιχείρηση.
Δημόσιες Σχέσεις
Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας εντάσσονται, μεταξύ άλλων και οι δημόσιες σχέσεις. Αυτές ενισχύουν έμμεσα και το word of mouth. Μια επιχείρηση οφείλει να είναι φιλική προς τους πελάτες της και τους συνεργάτες της και να είναι γενναιόδωρη μαζί τους. Μερικά παραδείγματα είναι ένα κέρασμα μαζί με τον καφέ, το ειλικρινές ενδιαφέρον για feedback στο τέλος ενός γεύματος, μια γνωριμία που θα προσθέσει με την παρουσία της στο κατάστημα αξία, όπως και άλλες ενέργειες που εμπλουτίζουν τη δημοσιότητά της.
Οι επιχειρήσεις και ειδικά αυτές που σχετίζονται με την εστίαση δεν πρέπει να είναι απρόσωπες και αυτό πολλές φορές οι επιχειρηματίες το ξεχνούν για διαφορετικούς λόγους. Ο ιδιοκτήτης ή ο υπεύθυνος του καταστήματος πρέπει να είναι ένα βήμα πιο κοντά στους πελάτες του και να επιδιώκει μέσα από γνωριμίες και συνέργειες, στις οποίες αναφερόμαστε αμέσως μετά, να επεκτείνει την καλή φήμη της επιχείρησης.
Η δύναμη του Word of mouth
Παράλληλα, το word of mouth ή αλλιώς το γνωστό “από στόμα σε στόμα” εξακολουθεί να κατέχει μεγάλη δύναμη μεταξύ ατόμων που γνωρίζονται μεταξύ τους και υπάρχει εμπιστοσύνη σε επίπεδο κριτικής ικανότητας. Το να μένει συνεχώς ικανοποιημένος ένας πελάτης σημαίνει ότι μπορεί εν δυνάμει να επηρεάσει θετικά και άλλους που εμπιστεύονται την κρίση του. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να παραμένει ικανοποιημένος κάθε φορά, γιατί σε αντίθετη περίπτωση η επιρροή του δεν θα είναι προς όφελος του καταστήματος.
Κάθε μαγαζί εστίασης, εστιατόριο και καφέ είναι σημαντικό να επιδιώκει την ικανοποίηση των πελατών του σε όλα τα επίπεδα, γεύσης, ποιότητας, εξυπηρέτησης γιατί η πρακτική marketing που λειτουργεί από στόμα σε στόμα είναι ουσιώδης και αποτελεσματική, αλλά δεν δέχεται λάθη.
Συνέργειες
Οι συνέργειες δεν είναι απλά μια πρακτική marketing, αλλά αποτελούν επιχειρηματική στάση και μπορεί να είναι πολλών ειδών.
Συνέργειες με γειτονικές επιχειρήσεις
Ειδικά όταν αλληλοσυμπληρώνονται σε ό, τι προσφέρουν στο κοινό, οι συνέργειες μεταξύ γειτονικών επιχειρήσεων είναι ευκαιρία ανάδειξης που αξιοποιείται και από τις δύο πλευρές.
Μια επιχείρηση cafe – bar με τραπεζοκαθίσματα μπορεί να συνεργαστεί με τη γειτονική πιτσαρία που φτιάχνει φανταστική πίτσα και λειτουργεί μόνο με delivery και take away. Έτσι, θα προσφέρουν από κοινού στους πελάτες τους τη μέγιστη απόλαυση κατά την έξοδό τους. Ένα cafe μπορεί να συνεργαστεί με τον καλύτερο φούρνο της περιοχής για να παραλαμβάνει καθημερινά φρέσκα αρτοσκευάσματα και ψωμάκια πολλών ειδών για τα σάντουιτς που φτιάχνει ή και για τα μπέργκερς.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, το ρητό “η ισχύς εν τη ενώσει” βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή, γιατί και οι δύο πλευρές προσφέρουν η μια στην άλλη και αξιοποιούν τις συνεργασίες αυτές. Αναβαθμίζουν την εμπειρία που προσφέρουν συνολικά στους πελάτες τους. Και για τους δύο αυξάνεται η αναγνωρισιμότητα και ενισχύεται το πελατολόγιό τους, ενώ λειτουργεί θετικά στην συνείδηση του καταναλωτή – πελάτη πως δύο επιχειρήσεις της περιοχής συνεργάζονται μεταξύ τους.
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Συνέργειες με τους προμηθευτές
Ένα άλλο είδος συνέργειας είναι με τους προμηθευτές μιας επιχείρησης. Οι βασικοί προμηθευτές μιας επιχείρησης εστίασης, ειδικά όταν εμπλέκονται με την τροφοδοσία, γίνονται μέρος της επικοινωνίας της. Για παράδειγμα είναι σημαντικό να γνωρίζει το κοινό της ότι τα αλλαντικά που χρησιμοποιεί είναι επώνυμα, μιας γνωστής και αξιόπιστης εταιρείας, όπως η Creta Farms ή η Θράκης Γεύσεις.
Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζουν οι καταναλωτές την εταιρεία που προμηθεύει με καφέ το κατάστημα, αλλά και το γάλα με το οποίο παρασκευάζεται το τέλειο αφρόγαλα. Το γάλα ΝΟΥΝΟΥ Barista’ s Gold εγγυάται υπέροχη υφή και πλούσια γεύση που λειτουργεί αρμονικά με τις ποικιλίες καφέ εσπρέσο. Μέρος της επικοινωνίας της επιχείρησης πρέπει να είναι λοιπόν και η αναφορά στα επώνυμα και ποιοτικά προϊόντα που επιλέγει για να παρασκευάσει καφέ, ροφήματα, σνακ, φαγητά και γλυκά. Και αυτή η σχέση πρέπει να λειτουργεί και αμφίδρομα, με κοινές δράσεις που θα στηρίζουν και θα δυναμώνουν και τις δύο πλευρές.
Αλλαντικά
Αλλαντικά
Στη FoodFacts συνεργαζόμαστε με γνωστές εταιρείες και διανέμουμε με τον στόλο των φορτηγών ψυγείων μας επώνυμα προϊόντα κάτω από brands, όπως τα NOYNOY, Barista’s Gold, Debic, Frico, Creta Farms, Θράκης Γεύσεις, Funky Greece, Χυμοί Λακωνία, alpro.
Με καθημερινά δρομολόγια στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής (δείτε στον χάρτη τις περιοχές διανομής), φτάνουμε με συγκεκριμένο προγραμματισμό 2 φορές την εβδομάδα σε κάθε σημείο – κατάστημα και καλύπτουμε τις ανάγκες σε: γάλα, γάλα για καπουτσίνο, φυτικό γάλα και γάλα χωρίς λακτόζη, γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γιαούρτι, βούτυρο, κρέμες γάλακτος, σαντιγί, τυριά και αλλαντικά, ζάχαρη, ροφήματα αλόης, χυμούς και κρύο τσάι κ.α.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να ενταχθείτε στα δρομολόγια που καλύπτουν την περιοχή στην οποία βρίσκεται το κατάστημά σας. Η τροφοδοσία του θα είναι εξασφαλισμένη με τακτικά δρομολόγια 2 φορές την εβδομάδα στην πόρτα του καταστήματός σας!
Photography | Design: canva pro
Προτεινόμενα προϊόντα
Γάλατα Barista's
ALPRO VANILLA
Γάλατα Barista's
ΓΑΛΑ NOYNOY BARISTA’S GOLD ΠΛΗΡΕΣ 8 x 1.5lt
Τυρί
President τυρί κρέμα 1kg
Τυρί
ΤΥΡΙ MILNER ΦΡΑΤΖΟΛΑ 5 x 3kl