Τα social media και η εικόνα των επιχειρήσεων εστίασης (Μέρος Ι)

Πώς τα social media συμβάλλουν στην εικόνα της επιχείρησης

Ανεξάρτητα από το μέγεθος μιας επιχείρησης εστίασης ή ενός cafe, η ενεργή παρουσία στα social media είναι must. Ενδέχεται η ύπαρξη ενός website να μην απαιτείται απαραίτητα, η συμμετοχή στα social media, όμως, είναι αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση για το χτίσιμο της σωστής εικόνας του brand σας. Εκεί βρίσκονται οι εν δυνάμει και οι υπάρχοντες πελάτες σας και εκεί πρέπει να δημιουργείτε επιπλέον ευκαιρίες για να συνδέεστε και να αλληλεπιδράτε μαζί τους.

Τα πρώτα βήματα για να υιοθετήσετε τη χρήση των social media στην επιχείρησή σας

Χρειάζεται πάνω απ’ όλα να έχετε μια στρατηγική και βάσει αυτής να ενεργείτε. Πρέπει, αρχικά λοιπόν, να σκεφτείτε, να μελετήσετε και να σχεδιάσετε, τι θέλετε να πετύχετε. Ποιοι είναι οι στόχοι σας. Είναι σημαντικό να είναι ρεαλιστικοί και πραγματοποιήσιμοι. Χρειάζεται να αποφασίσετε σε ποιο κοινό απευθύνεστε και με ποιο ύφος θα το κάνετε. Πού θέλετε να φτάσετε και ποια βήματα θα ακολουθήσετε.

Έτσι, λοιπόν, στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να επιλέξετε ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης ταιριάζουν με την επιχείρησή σας και την εικόνα που θέλετε να χτίσετε. Δεν μπορούν όλες οι επιχειρήσεις να υιοθετήσουν όλα τα social media και κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Έχει τους δικούς του κανόνες και το δικό του κοινό. Επομένως, επιλέξτε μόνο εκείνα που ταιριάζουν στο brand σας και που θα εξυπηρετήσουν τους στόχους σας πιο αποτελεσματικά. Φροντίστε να μάθετε καλά πώς λειτουργούν τα social media στα οποία αποφασίσατε να συμμετέχετε και ζητήστε τη συμβολή επαγγελματιών του χώρου. Συχνά η ημιμάθεια δεν οδηγεί σε καλά αποτελέσματα και το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι διαθέτουν προσωπικό προφίλ στα social media δεν σημαίνει ότι είναι ικανοί να διαχειριστούν σωστά εταιρικούς λογαριασμούς.

Και τώρα, τι “ποστάρω”;

Έπειτα, πρέπει να σκεφτείτε τους διαφορετικούς τύπους αναρτήσεων που πρέπει να κάνετε και να οργανώσετε το υλικό που θα αξιοποιήσετε. Το στάδιο αυτό χωρά πολλή συζήτηση και απαιτεί καλή ανάλυση και προετοιμασία. Το υλικό και η διαδικασία παραγωγής νέου, πρωτότυπου και ενδιαφέροντος περιεχομένου είναι ίσως το πιο απαιτητικό και καθοριστικό κομμάτι για την επιτυχία σας στα social media. Φωτογραφίες, βίντεο, δημιουργικά, κείμενα, γραφικά πρέπει να συνθέτουν ένα σύνολο που να κερδίζει την προσοχή του κοινού σας.

Απαραίτητο βήμα είναι να ετοιμάσετε ένα πλάνο με τις δημοσιεύσεις που θα γίνουν εντός του επόμενου δεκαημέρου, τουλάχιστον. Έτσι, θα ξέρετε τι υλικό έχετε να προετοιμάσετε, τι θα χρειαστείτε για την παραγωγή του περιεχομένου, ποιες στιγμές δεν πρέπει να χάσετε και ποιους πόρους (χώρους, ανθρώπους, ίσως κάποια εργαλεία κ.α.) θα πρέπει να δεσμεύσετε. Στην καλή οργάνωση και προετοιμασία στηρίζεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου το εγχείρημα. Έπειτα, σημασία μεγάλη πρέπει να δίνεται στην πρωτοτυπία, την εξωστρέφεια, τον αυθορμητισμό και όλα είναι σημαντικό να συνδέονται μεταξύ τους χωρίς υπερβολές. Η διαρκής μελέτη και εγρήγορση είναι προϋποθέσεις για να πετύχετε!

Στην FoodFacts φροντίζουμε να διανέμουμε στο κατάστημά σας γάλα και γαλακτομικά προϊόντα της Friesland Campina Hellas, όπως γάλα Barista, γάλα και τυριά NOYNOY, τυριά Frico, καθώς και άλλα ποιοτικά προϊόντα όπως ζάχαρη, βούτυρο, επώνυμα αλλαντικά σε συσκευασίες για επαγγελματίες, χυμούς, κρύο τσάι κ.α. Πέρα όμως από αυτό και μετά και από δική σας προτροπή, γράφουμε μεταξύ άλλων στο Blog μας και άρθρα με ανάλογη θεματολογία, καθώς επιθυμούμε οι πελάτες μας να αξιοποιούν όλα τα εργαλεία και τις ευκαιρίες για προβολή, προώθηση και ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

Στο δεύτερο μέρος γίνεται εκτενέστερη αναφορά για τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ενδυναμώσετε την εικόνα του εστιατορίου ή του cafe σας μέσα από τα social media.

Θυμηθείτε, επίσης, ένα από τα προηγούμενα άρθρα μας με τίτλο “Tips και ιδέες για προωθείτε το Cafe σας στο Instagram“.

Η φωτογραφία είναι από το canva 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.