Οι κριτικές των πελατών σας έχουν αξία. Μάθετε πώς να αυξήσετε τα Reviews των πελατών σας.
Ως ιδιοκτήτες ή και εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις εστίασης είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσετε το συντομότερο δυνατό πως οι ειλικρινείς αξιολογήσεις των πελατών σας είναι πολύτιμες και απαραίτητες. Ανεξάρτητα από το αν έχουν στόχο να σας επιβραβεύσουν μέσω μιας θετικής κριτικής, ή να σας βελτιώσουν μέσω μιας μέτριας ή μιας αρκετά αυστηρής, οι αληθινές και αβίαστες αξιολογήσεις είναι σημαντικές για την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.
Αυτό που μέχρι πριν μερικά χρόνια εισέπραττε ένα κατάστημα μέσα από το word of mouth, καλό ή καλό, σήμερα το εισπράττει μέσα από τα reviews. To «από στόμα σε στόμα» συμβαίνει πλέον διαδικτυακά και επηρεάζει έναν εξαιρετικά ευρύτερο κύκλο ανθρώπων, χωρίς να περιορίζεται από γνωστό σε γνωστό όπως παλαιότερα. Και αυτή είναι μια πραγματικότητα που θα πρέπει να αποδεχθείτε, αν θέλετε να παραμείνετε σε αυτόν τον κλάδο, να χτίσετε ένα καλό όνομα και να διατηρήσετε την καλή σας φήμη. Να θυμάστε πάντα πως μια καλή κριτική μπορεί να φτάσει πολύ μακριά, όμως να μη ξεχνάτε πως η κακή θα φτάσει μακρύτερα και γρηγορότερα.
Επιτυχημένες πρακτικές για να γράφουν οι πελάτες σας αξιολογήσεις για την καφετέρια ή το εστιατόριό σας
Όσο πιο «out of the box» σκέφτεστε, τόσο θα ανακαλύπτετε νέους τρόπους για να προτρέπετε τους πελάτες σας να σας αξιολογούν στα κοινωνικά δίκτυα και στο Google. Έτσι, μέσα από περιεχόμενο που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, μέσα δηλαδή από τις κριτικές τους, θα έχετε την ευκαιρία να «μιλήσετε» για την εξυπηρέτηση, τον καφέ και το φαγητό, το περιβάλλον του μαγαζιού και γενικά για την επιχείρησή σας και την εμπειρία που προσφέρετε συνολικά.
Ευχαριστείτε τους πριν αποχωρήσουν από το κατάστημα σας
Μια καλή πρακτική είναι να ευχαριστείτε τους πελάτες που σας επέλεξαν για να πιούν τον καφέ τους ή για να γευματίσουν. Ρωτήστε τους αν τους άρεσαν οι γεύσεις, αν ήταν καλή η εξυπηρέτηση και κεράστε τους κάτι πριν αποχωρήσουν. Το κόστος είναι ελάχιστο μπροστά σε ό, τι θα κερδίσετε από έναν πελάτη που νιώθει πως τον εκτιμάτε και τον προσέχετε. Δημιουργήστε, λοιπόν, την ευκαιρία και υπενθυμίστε τους πως οι αξιολογήσεις είναι σημαντικές για εσάς.
Επιβραβεύστε τους πελάτες σας δίνοντας μικρά κίνητρα για να κάνουν review
Ειδικά στην περίπτωση που δουλεύετε κυρίως με online παραγγελίες, σκεφτείτε να προσφέρετε ένα μικρό κίνητρο στους πελάτες σας, ώστε να βάλουν μια βαθμολογία με αστεράκια ή και να γράψουν μια αξιολόγηση. Ένα κουπόνι με μια συμβολική έκπτωση για την επόμενη παραγγελία τους είναι μια καλή πρακτική που συνηθίζεται αρκετά.
Διευκολύνετε τον τρόπο για να κάνουν αξιολόγηση της επιχείρησής σας
Η τεχνολογία μάς επιτρέπει να υλοποιούμε έξυπνες λύσεις που κάνουν τις διαδικασίες παιχνιδάκι. Με τη δημιουργία ενός QR Code, που θα οδηγεί απ’ ευθείας στη σελίδα των αξιολογήσεων για την καφετέρια ή το εστιατόριό σας, θα ξεπεράσετε κάθε εμπόδιο που απομακρύνει τους πελάτες σας από την συγγραφή μιας κριτικής. Σκανάροντάς το δεν θα χρειαστεί να θυμηθεί, ούτε να πληκτρολογήσει. Έτσι, το να αφήσουν ένα review στο Google γίνεται απλό και εύκολο. Το QR Code μπορείτε να το τυπώσετε και να βρίσκεται δίπλα στο ταμείο και σε άλλα σημεία του καταστήματος, καθώς και στα τραπέζια. Μπορείτε, επίσης, να τυπώσετε αυτοκόλλητα ή να το τυπώσετε απ’ ευθείας πάνω στις συσκευασίες, όπως στα ποτήρια του καφέ.
Μια κάρτα μαζί με την απόδειξη
Μια ακόμα πετυχημένη πρακτική είναι να τυπώσετε κάρτες που θα σας βοηθήσουν να κάνετε καλύτερο marketing και να συγκεντρώσετε αξιολογήσεις. Μαζί με τις ευχαριστίες σας στους πελάτες, θα ζητούν ευγενικά και θα τους προτρέπουν να γράψουν την κριτική τους. Οι κάρτες αυτές θα μπορούσαν να συνοδεύουν τον λογαριασμό αν οι πελάτες βρίσκονται στο κατάστημά σας ή να αποστέλλονται μαζί με την απόδειξη όταν η παραγγελία είναι για delivery ή take away.
Μικρά tips για να κάνετε επιτυχημένες προσπάθειες αύξησης των αξιολογήσεων από τους πελάτες σας
- Το κυριότερο είναι να προσφέρετε καλό προϊόν, καλό περιβάλλον και καλή εξυπηρέτηση και αυτά να είναι αδιαπραγμάτευτα για εσάς. Όταν κρατάτε τους πελάτες σας ικανοποιημένους και δεν τους απογοητεύετε με λάθη, παραλήψεις ή έκπτωση στην ποιότητα, θα είστε πάντα σε θέση να ζητήσετε και να λάβετε καλές κριτικές.
- Να είστε ανθρώπινοι, ειλικρινείς και να παραμένετε ο εαυτός σας κάθε φορά και απέναντι σε κάθε πελάτη σας. Η ειλικρίνεια, η παραδοχή κάποιας αστοχίας, η αμεσότητα στην επικοινωνία, σας εξασφαλίζει την ευκαιρία να έχετε αληθινές σχέσεις με τους πελάτες σας. Και αυτό θα κάνει ευκολότερο για εσάς να τους υπενθυμίζετε πόσο σημαντικές είναι οι αξιολογήσεις για εσάς και την επιχείρησή σας.
- Μην φοβάστε να απαντήσετε σε μια κριτική, όσο κακή και να σας φαίνεται ή όσο αυστηρή και να είναι. Κατ’ αρχάς, μη παραλείπετε να απαντάτε σε κάθε αξιολόγηση, είτε είναι θετική είτε αρνητική. Αυτό δείχνει στους πελάτες σας ότι λαμβάνετε σοβαρά υπόψη τη γνώμη τους. Είτε τους ευχαριστείτε που ήταν γενναιόδωροι μαζί σας, είτε δείχνετε πως είστε πρόθυμοι να βελτιωθείτε, απαντήστε και παραμείνετε προσγειωμένοι και ευγενικοί.
Κλείνοντας, σας προτείνουμε να διαβάσετε και ένα προηγούμενο άρθρο μας για το πώς να υποδεχθείτε τους πελάτες σας, αλλά και πως να τους αποχαιρετίσετε με κεράσματα.
Η FoodFacts είναι ο συνεργάτης που χρειάζεστε
Γάλα, τυριά και αλλαντικά, γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά και αλοιφές, σάλτσες, καταψυγμένα προψημένα προϊόντα κρέατος και αρτοσκευάσματα διανέμονται μέσω της υπηρεσίας διανομής X-Van της FoodFacts.
Χαρακτηριστικό της υπηρεσίας διανομής είναι τα τακτικά δρομολόγια στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής (δείτε στον χάρτη τις περιοχές διανομής). Οι επαγγελματίες οδηγοί και τα φορτηγά της FoodFacts, περνούν από κάθε σημείο 2 φορές την εβδομάδα και καλύπτουν άμεσα κάθε τακτική ή/και νέα ανάγκη!
Παραδίδουμε με ασφάλεια και προγραμματισμό στην πόρτα της επιχείρησής σας επώνυμα προϊόντα γνωστών brand όπως είναι NOYNOY, Barista’s Gold, Debic, Frico, Creta Farms, ΑΘΗΝΑΙΑ, Θράκης Γεύσεις, Funky Greece, Χυμοί Λακωνία, alpro, Deli Sun, Brioche Gourmet.
Photography | Design: canva pro
Προτεινόμενα προϊόντα
Τυρί
Τυρί κρέμα ΚΟΛΙΟΣ 2,5kg
Γάλατα Barista's
ALPRO VANILLA
Βούτυρο
CAMPINA βούτυρο 82% 4×2,5kg
Ζάχαρη
ΖΑΧΑΡΗ ΚΑΣΤΑΝΗ σε STICKS