Συνεχίζοντας από το 1ο μέρος, στο 2ο επικεντρωνόμαστε στο ρόλο που παίζει η επικοινωνία, καθώς και στις νέες τάσεις στην εστίαση που κερδίζουν έδαφος
Η επικοινωνία παίζει σπουδαιότερο ρόλο σήμερα, ειδικά για το προφίλ του πελάτη που είναι ενεργός στα social media
Τα social media ενισχύουν και τροφοδοτούν τις προσδοκίες των πελατών διαρκώς, παρουσιάζοντας καφέδες, ροφήματα, instagramικά μαγαζιά, πιάτα και τοποθεσίες μέσα από υπέροχες φωτογραφίες και reels. Το γεγονός ότι ένα cafe μπορεί να έχει λιγότερη επισκεψιμότητα, δεν σημαίνει ότι πρέπει ως επιχειρηματίας να αμελήσετε οτιδήποτε δημιουργεί και συμπληρώνει την εμπειρία. Οι αναρτήσεις σας και οι αναρτήσεις των πελατών σας για το μαγαζί, τον καφέ και τα πιάτα σας είναι εξίσου σημαντικές σε οποιαδήποτε φάση αναγνωρισιμότητας και αν βρίσκεται το brand σας.
Μείνετε συνεπείς και προσφέρετε στους πελάτες σας ποιότητα, ευγένεια, ενσυναίσθηση, ευχαρίστηση, καθαριότητα, δημιουργικές προτάσεις και καλό προϊόν.
Φροντίστε τα χρώματα του μαγαζιού, δημιουργήστε όμορφες γωνιές, προσθέστε φυτά, ασχοληθείτε με τον φωτισμό, τη μουσική και φυσικά επιλέξτε προσεκτικά και εκπαιδεύστε καλά το προσωπικό σας. Ανεξάρτητα από το στυλ που θα επιλέξετε, είναι σημαντικό όλα τα παραπάνω να τα κάνετε καλά και να τα επικοινωνείτε με συνέπεια.
Οι νέες τάσεις που κερδίζουν έδαφος και οπαδούς
Η ποιότητα και η ηθική στην επιχειρηματικότητα
Οι ποικιλίες και τα χαρμάνια του καφέ είναι όλο και συχνότερα λόγος για να κερδίζει ή να χάνει μια επιχείρηση πελάτες. Ο σύγχρονος καταναλωτής δοκιμάζει, συγκρίνει, συνυπολογίζει παραμέτρους όπως ο τρόπος που παράγεται και διακινείται ο καφές και τελικά αποφασίζει τι θα επιλέξει και τι θα υποστηρίξει. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι άνθρωποι στις φυτίες καφέ και στον κύκλο που διανύει το προϊόν μέχρι να φτάσει στον τελικό καταναλωτή.
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Στροφή σε περισσότερο υγιεινές προτάσεις που δεν χάνουν, όμως σε γεύση.
Αυξάνονται οι πελάτες που αναζητούν υγιεινές, θρεπτικές και ταυτόχρονα νόστιμες επιλογές, ενώ δεν αποκλείουν τις «παρασπονδίες» μια στο τόσο
Ντεκαφεϊνέ προϊόντα
Οι πελάτες που αποφεύγουν την καφεΐνη πολλαπλασιάζονται, προτιμώντας προϊόντα ντεκαφεϊνέ ή εναλλακτικά ροφήματα, που θα τους ικανοποιήσουν εξίσου, θα τους τονώσουν και θα τους τροφοδοτήσουν με ενέργεια.
Το στοίχημα της ζάχαρης
Η λευκή επεξεργασμένη ζάχαρη αποτελεί επιλογή όλο και μικρότερου αριθμού καταναλωτών. Το προφίλ του σύγχρονου πελάτη δείχνει προτίμηση σε άλλες γλυκαντικές ουσίες, λιγότερο βλαβερές για την υγεία, καθώς και στην καστανή ζάχαρη. Αυτό επεκτείνεται και στις παρασκευές γλυκών, οπότε λάβετέ το υπόψη και για τις γλυκές επιλογές του καταλόγου σας.
Βούτυρο
Ζάχαρη
Ζάχαρη
Ενδιαφέρον για τα φυτικά γάλατα
Το φυτικό γάλα κερδίζει έναντι του ζωικού και είναι σχεδόν υποχρεωτικό να αφουγκραστείτε αυτή την ομάδα των πελατών σας, προσφέροντας ανάλογες λύσεις. Γάλα αμυγδάλου, γάλα καρύδας, γάλα βρώμης είναι μερικά είδη φυτικού γάλακτος που η ζήτησή τους αυξάνετε θεαματικά.
Τα σύμβολα αναλαμβάνουν σημαντικότερο ρόλο
Η σηματοδότηση δίπλα από κάθε είδος του καταλόγου είναι μια τάση που λατρεύουν οι σύγχρονοι πελάτες, οι οποίοι προσέχουν τη διατροφή και την υγεία τους. Σύμβολα που περιγράφουν με μια ματιά αν
- το προϊόν περιέχει ή όχι καφεΐνη,
- περιλαμβάνει κάποιο υλικό που προκαλεί αλλεργίες σε πολλούς όπως τα φιστίκια,
- είναι χωρίς γλουτένη,
- είναι vegan επιλογή
- είναι αρκετά καυτερό στη γεύση
αποτελούν εργαλεία καλής επικοινωνίας και «ανεβάζουν» την επιχείρηση στα μάτια του πελάτη.
Ο ρόλος της συσκευασίας αναβαθμίζεται περισσότερο
Όσο αυξάνονται το delivery και το take away ως υπηρεσίες στον χώρο της εστίασης, τόσο πιο σημαντικό ρόλο έχουν οι συσκευασίες του καφέ, των ροφημάτων και του φαγητού. Το προφίλ του σύγχρονου πελάτη δίνει σημασία στη συσκευασία και δεν συμβιβάζονται με ημίμετρα, πόσο μάλλον με κακοσχεδιασμένες ή ακόμα και ακατάλληλες συσκευασίες. Την ίδια στιγμή οι ευαισθητοποιημένοι πελάτες αυξάνονται και εκτιμούν τις επιχειρήσεις που φροντίζουν ώστε οι συσκευασίες τους να είναι κατάλληλες και να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Online παρουσία και υπηρεσίες παραγγελιοληψίας
Οι online παραγγελίες είναι πλέον must και σε σύντομο διάστημα δεν θα μπορεί μια επιχείρηση να είναι βιώσιμη αν δεν προσφέρει online τρόπο παραγγελία και πληρωμής μέσω κάρτας.
Τα καλά νέα και πού να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή
Τα καλά νέα είναι ότι η γνώση της αγοράς – στόχου είναι το πρώτο κλειδί της επιτυχίας. Σερβίροντας καφέδες, φαγητά και ροφήματα – ποτά σχεδιασμένα με γνώμονα το προφίλ των πελατών σας, θα μπορέσετε να προσελκύσετε πιστούς πελάτες. Έτσι, θα αυξήσετε την πελατεία σας, αλλά και τις πωλήσεις σας. Και με καλή οικονομική διαχείριση και έλεγχο της παραγωγής – κουζίνας σας θα είστε σε θέση να αυξήσετε ακόμη και τα περιθώρια κέρδους ανά προϊόν.
Δώστε, λοιπόν, ιδιαίτερη προσοχή στον σχεδιασμό του καταστήματος και του μενού σας. Επιλέξτε σοφά τους συνεργάτες σας και ελέγξτε τους προμηθευτές σας συχνά, ώστε οι ίδιοι ως επαγγελματίες, όπως και οι πρώτες ύλες να ανταποκρίνονται στην ποιότητα των προϊόντων σας.
Τι μπορεί να κάνει η FoodFacts για εσάς
Η FoodFacts παραδίδει στην πόρτα της επιχείρησής σας επώνυμα προϊόντα όπως γάλα, γαλακτοκομικά, αλλαντικά και άλλα τρόφιμα των εταιρειών: NOYNOY, Barista’s Gold, Debic, Frico, Creta Farms, ΑΘΗΝΑΙΑ, Θράκης Γεύσεις, Funky Greece, Χυμοί Λακωνία, alpro, Deli Sun, Brioche Gourmet, ΙΟΝ, Παυλίδης.
Διαβάστε, επίσης, το άρθρο μας με τίτλο Πώς να έχετε πιστούς πελάτες στο κατάστημά σας!
Photography | Design: canva pro
Προτεινόμενα προϊόντα
Τυρί
Τυρί κρέμα ΚΟΛΙΟΣ 2,5kg
Γάλατα Barista's
ALPRO VANILLA
Βούτυρο
CAMPINA βούτυρο 82% 4×2,5kg
Ζάχαρη
ΖΑΧΑΡΗ ΚΑΣΤΑΝΗ σε STICKS