Νέες προτιμήσεις και φυτικό γάλα στον καφέ

φυτικό γάλα στον καφέ

Για πολλά χρόνια η ερώτηση “πώς πίνετε τον καφέ σας;” λάμβανε τις ίδιες, απλές, μονολεκτικές απαντήσεις, μετά βεβαίως την αναφορά στο είδος του καφέ. Έτσι, λοιπόν, οι απαντήσεις “μέτριο“, “γλυκό“, “σκέτο“, “με ολίγη“, όπως συνήθιζαν να λένε οι φανατικοί του ελληνικού καφέ, ή “μέτριο με γάλα” που ακουγόταν κατά κόρον μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 2000 για τον καφέ φραπέ, αρκούσαν για να παρασκευαστεί ο καφές και να σερβιριστεί στον πελάτη. Υπήρχαν και οι περιορισμένες σε αριθμό εξαιρετικές περιπτώσεις που οι πελάτες εκδήλωναν προτίμηση για γάλα με χαμηλά λιπαρά (γάλα light) και μερικοί ακόμα που ζητούσαν κάποιο υποκατάστατο ζάχαρης για διατροφικούς λόγους, το οποίο, μάλιστα, συχνά συνήθιζαν να διαθέτουν οι ίδιοι και να το δίνουν για να χρησιμοποιηθεί στον καφέ τους.

Αυτό που περιγράφεται στις παραπάνω γραμμές δεν είναι πια ο κανόνας. Έχει ανατραπεί εδώ και αρκετό καιρό και συνεχίζει να διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση βάσει ενός ακόμα πιο σύνθετου σεναρίου. Οι συνήθειες των ανθρώπων άλλαξαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια και αλλάζουν συνεχώς, με τις προσλαμβάνουσες να αυξάνονται και τις διατροφικές ειδικές απαιτήσεις να ποικίλουν περισσότερο. Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται, οι τάσεις ανά τον κόσμο διαμοιράζονται ταχύτατα, ενώ πολλά νέα προϊόντα και φόρμουλες έρχονται στην αγορά για να προτείνουν εναλλακτικές οδούς προς απολαυστικότερες, διαφορετικές ή και πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Οι ερωτήσεις ενός barista στις μέρες μας

Σήμερα, λοιπόν, δεν υπάρχει μια μονολεκτική απάντηση για το πώς πίνουμε τον καφέ μας και αν υπάρχει ανήκει στην μειοψηφία. Για το λόγο αυτό ένας barista επικοινωνεί, πλέον, διαφορετικά με τον πελάτη του και δίνει ιδιαίτερη σημασία στο πώς θα παρασκευάσει τον καφέ. Στόχος του είναι να ικανοποιήσει πλήρως τις διατροφικές ανάγκες, τις γευστικές προτιμήσεις, αλλά ακόμα και τη στάση ζωής του ανθρώπου που του εμπιστεύεται μέχρι και το ξεκίνημα της μέρας του.

Προτιμάτε γάλα φυτικής ή ζωικής προέλευσης;“, “Με καστανή ή με λευκή ζάχαρη;” “Θέλετε κανέλλα ή σοκολάτα;” είναι μερικές από τις ερωτήσεις ενός barista προς τον πελάτη του στην αυγή της 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Ως θέση εργασίας απαιτεί ανθρώπους που ενημερώνονται για όλα γύρω από τον καφέ, το γάλα, τις γλυκαντικές ουσίες, τα διατροφικά θέματα, τις τάσεις, τα νέα προϊόντα. Και απαιτεί σύγχρονη κατάρτιση για να είναι σε θέση να διαχειρίζεται σωστά κάθε συστατικό και να παρασκευάζει στις κατάλληλες συνθήκες το τελικό προϊόν που θα προσφέρει στον πελάτη.

Φυτικό γάλα και καστανή ζάχαρη κερδίζουν έδαφος

Ανάμεσα στις προτιμήσεις “νέας κοπής” πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα γάλατα φυτικής προέλευσης με τα οποία έχουμε ασχοληθεί εκτενώς σε προηγούμενο άρθρο μας, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Απευθύνονται στο κοινό που ίσως προσέχει περισσότερο τις διατροφικές του επιλογές ή που αποφεύγει τα προϊόντα με λακτόζη, είτε γιατί έχει δυσανεξία στη λακτόζη, είτε γιατί προτιμά ένα διαφορετικό διατροφικό μοντέλο. Τα γάλατα φυτικής προέλευσης ανήκουν, βεβαίως, στο φάσμα επιλογών των vegan, για τους οποίους το γάλα σόγιας, το γάλα καρύδας ή το γάλα αμυγδάλου είναι ιδανικά για να δώσουν γεύση και υφή στον καφέ τους ή σε άλλα ροφήματα και smoothies, καθένα με τις δικές του ιδιαιτερότητες.

Για την περίοδο νηστείας, όπως είναι και η Σαρακοστή, το γάλα φυτικής προέλευσης αποτελεί την τέλεια λύση για εκείνους που δεν θέλουν να χάσουν την απόλαυση του γάλακτος στον καφέ τους. Ο cappuccino και ο latte με φυτικό γάλα, όπως το γάλα σόγιας, γίνονται οι εναλλακτικές επιλογές για πολλούς ανθρώπους κατά τη διάρκεια νηστειών, όπως πριν το Πάσχα. Τα φυτικά γάλατα και ειδικότερα της σειράς Barista for Professionals της Alpro, χάρη στη σύνθεση των προϊόντων επιτυγχάνουν σωστή ομογενοποίηση του γάλακτος με τον καφέ espresso και διευκολύνουν τον επαγγελματία του καφέ.

Η καστανή ζάχαρη ανήκει επίσης στα προϊόντα που κερδίζουν την προτίμηση του κοινού και όλο και συχνότερα παρουσιάζονται πελάτες που ζητούν καστανή αντί για λευκή ζάχαρη στον καφέ τους. Μάλιστα, πολλοί barista απευθύνουν οι ίδιοι το ερώτημα πριν ξεκινήσουν την παρασκευή του καφέ.

Όσο προκύπτουν νέες ανάγκες τόσο θα δημιουργούνται νέα προϊόντα και όσο προκύπτουν νέα προϊόντα τόσο θα δημιουργούνται νέες ανάγκες. Το μυστικό λοιπόν είναι η συνεχής αναζήτηση, ενημέρωση και εκπαίδευση για να μπορεί ένας επαγγελματίας του καφέ να συμβαδίζει με – αν όχι να οδηγεί – τις εξελίξεις. Παράλληλα, χρειάζονται ποιοτικές πρώτες ύλες, προϊόντα με προηγμένες συνθέσεις και αξιόπιστοι συνεργάτες για να είναι άρρηκτη η αλυσίδα της υψηλής ποιότητας στην προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών προς τον τελικό καταναλωτή.

Με την υπηρεσία διανομής X-Van της FoodFacts φέρνουμε επώνυμα προϊόντα, όπως γάλα ζωικής προέλευσης και γαλακτοκομικά προϊόντα, γάλα φυτικής προέλευσης, ζάχαρη, αλλαντικά και άλλα είδη ψυγείου, στην πόρτα του καταστήματός σας με συνέπεια και ασφάλεια. 

Photo: canva

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.