Marketing tips για επιχειρήσεις εστίασης, cafe και εστιατόρια

Marketing tips για επιχειρήσεις εστίασης, καφετέριες και εστιατόρια

Στο Marketing, όπως και γενικότερα στη διοίκηση μιας επιχείρησης, η στοχοθέτηση και η χάραξη στρατηγικής είναι καθοριστικής σημασίας για το στίγμα που αφήνει στην πορεία της. Στον χώρο της εστίασης οι πρακτικές marketing έχουν να παρουσιάσουν αξιοζήλευτη ανάπτυξη, ειδικά στο πλαίσιο της επικράτησης των ψηφιακών κοινωνικών μέσων. Παράλληλα, οι δοκιμασμένες – κλασικές – συνταγές, όπως το “word of mouth” (στο οποίο θα αναφερθούμε στο επόμενο άρθρο) εξακολουθούν να δίνουν καρπούς και αποδεικνύονται διαχρονικά επιτυχημένες, αρκεί να προσαρμόζονται αποτελεσματικά στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Πρακτικές και ενέργειες στις στρατηγικές marketing για επιχειρήσεις εστίασης

Ένα brand “χτίζεται” και αποκτά αναγνωρισιμότητα, κύρος και δυναμική στην ανάπτυξή του, μέσα από μια σειρά ενεργειών προώθησης, επικοινωνίας και διαφήμισης. Είναι απολύτως απαραίτητο οι πρακτικές που ακολουθούνται και οι εν λόγω ενέργειες να επιλέγονται σοφά και έπειτα από ανάλυση του περιβάλλοντος και καθορισμό των στόχων και των επιθυμητών αποτελεσμάτων.

Για την σύνθεση μιας στρατηγικής marketing δεν υπάρχουν μυστικά ή μυστικές συνταγές. Χρειάζονται σίγουρα όραμα, συνέπεια και άνθρωποι με γνώσεις, που, παράλληλα, να δίνουν προτεραιότητα στο να “ακούνε” την αγορά και να δημιουργούν mix ενεργειών που θα τους φέρνουν κάθε φορά και πιο κοντά στους στόχους της επιχείρησης.

Ανάπτυξη παρουσίας της επιχείρησης σε Sites με Reviews

Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος των Review Sites είναι το Trip Advisor. Κάθε επιχείρηση εστίασης χρειάζεται να διατηρεί σελίδες σε αντίστοιχα sites που συγκεντρώνουν στοιχεία, αλλά και κριτικές από πελάτες. Στα πιο σημαντικά συγκαταλέγονται το Google My Business, το Facebook και εξειδικευμένα sites για εστιατόρια.

Σε ανάλογους διαδικτυακούς τόπους, οι επιχειρήσεις εστίασης πρέπει να επιμελούνται αρχικά και να συντηρούν διαρκώς την εικόνα τους. Είναι σημαντικό να υπάρχουν όλες οι χρήσιμες πληροφορίες, χαρακτηριστικές φωτογραφίες, να τονίζονται πλεονεκτήματα και να παρέχεται ενημέρωση για οτιδήποτε νέο αφορά την επιχείρηση, το μενού, κάποιες ειδικές προσφορές ή ένα event που έλαβε ή θα λάβει χώρα.

Ακόμα πιο σημαντικό είναι να υπάρχει αλληλεπίδραση με τους χρήστες που επισκέπτονται τις σελίδες αυτές και προσθέτουν τις δικές τους φωτογραφίες, σχολιάζουν, βαθμολογούν και αναρτούν την κριτική τους για τις επιχειρήσεις. Οι απαντήσεις από την πλευρά της επιχείρησης δεν πρέπει να παραλείπονται τόσο στα θετικά, όσο και στα αρνητικά σχόλια. Με ψυχραιμία και ειλικρινές ενδιαφέρον. Επειδή συχνά οι ιδιοκτήτες δεν καταφέρνουν με επιτυχία τα παραπάνω, καλό είναι να αναλαμβάνουν επαγγελματίες της επικοινωνίας και του digital marketing.

Δυναμικό website και συμμετοχή στα social media

Το να υπάρχει ένα δυναμικό website που να υποστηρίζει μια επιχείρηση εστίασης και να έχει αυτή μια δυναμική παρουσία και συμμετοχή στα social media είναι πλέον αδιαπραγμάτευτες προϋποθέσεις για την επιτυχημένη πορεία της. Είναι μέρος της εικόνας της και όσο πιο προσεγμένη είναι αυτή τόσο θα εμπνέει εμπιστοσύνη και θα προκαλεί ενδιαφέρον στο κοινό της. Προσοχή όμως, γιατί με τον χαρακτηρισμό “προσεγμένη” δεν αναφερόμαστε μόνο στο αισθητικό κομμάτι, αλλά και στο ουσιαστικό κομμάτι του περιεχομένου, καθώς και στη λειτουργικότητα του διαδικτυακού τόπου. Ο ενδιαφερόμενος πρέπει να εντοπίζει εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που χρειάζεται σε ένα φιλικό user interface.

Στα social media από την άλλη, δεν πρέπει να χάνεται ούτε μια ευκαιρία για να αναδειχθούν οι γεύσεις, το μενού, η τοποθεσία, οι άνθρωποι, οι πρώτες ύλες, η ποιότητα, οι συνεργασίες, η εξειδίκευση (vegan μενού, gluten free προϊόντα κ.α.) και κάθε στιγμή που είναι σημαντική για να τη μοιραστεί η επιχείρηση με όλο τον κόσμο. Εξωστρέφεια και αυθεντικότητα είναι δύο έννοιες με ιδιαίτερη αξία στην διαδικτυακή επικοινωνία και στη συμμετοχή στα social media.

Προσεγμένες φωτογραφίες και βίντεο

Οι επαγγελματικού επιπέδου φωτογραφίες και βίντεο κρίνονται ως απαραίτητα συστατικά μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing. Από τον εμπλουτισμό του περιεχομένου στα social media μέχρι και τη χρήση τους στις διαφημίσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά ή online μέσα, οι φωτογραφίες είναι το “όχημα” για να περάσει μια επιχείρηση το ήθος, τη φιλοσοφία, τα μηνύματά της προς το κοινό της. Άμεσος στόχος πρέπει να είναι, φυσικά, η πρόκληση ενδιαφέροντος στον θεατή – πελάτη και μακροπρόθεσμος στόχος η αναγνωρισιμότητα του brand και η ανάπτυξη εμπιστοσύνης μεταξύ επιχείρησης και πελατών.

Food photography για εστιατόρια και cafe
Η φωτογραφία παίζει σπουδαίο ρόλο στην επικοινωνία, γι΄ αυτό πολλές φορές οι φωτογραφίες που βγαίνουν πρόχειρα ή γρήγορα με το κινητό δεν μπορούν να φέρουν καλά αποτελέσματα. Δώστε βάρος στις φωτογραφίες σας.

Διαφημίσεις

Σε ένα περιβάλλον υπερ – προσφοράς, οι διαφημίσεις δεν αποτελούν πολυτέλεια, αλλά είναι ενέργειες που εντάσσονται στο τυπικό πλάνο επικοινωνίας και στον πυρήνα του σχεδιασμού για τη στρατηγική marketing. Επομένως, οι διαφημίσεις είναι απαραίτητες, τουλάχιστον στο διαδικτυακό γίγνεσθαι και αυτό πρέπει να θεωρείται δεδομένο σήμερα. Εκείνο που χρειάζεται λεπτή προσέγγιση είναι το ύφος, το στυλ, το περιεχόμενο και τα μηνύματα που θα μεταδώσει η κάθε διαφήμιση. Κατ’ επέκταση χρειάζεται και καλή παρακολούθηση, μελέτη και ανάλυση των αποτελεσμάτων, ώστε να λαμβάνονται υπόψη για κάθε ενέργεια που πρόκειται να γίνει στο μέλλον. Επειδή είναι όλο και δυσκολότερο να ξεχωρίσει κάποιος μέσα στο πλήθος, απαιτούνται καλός σχεδιασμός από ανθρώπους με εξειδίκευση, γνώση της αγοράς και φρέσκες ιδέες.

Στη συνέχεια του αφιερώματος, αναφερόμαστε στο πώς αξιοποιούνται οι συνεργασίες για την προώθηση των επιχειρήσεων και στον ρόλο που παίζουν οι δημόσιες σχέσεις και η συμμετοχή στα κοινά.

Στο μεταξύ, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας κάνοντας click εδώ ή μέσω της φόρμας που θα βρείτε στις σελίδες των προϊόντων που σας ενδιαφέρουν και θα θέλατε να ενημερωθείτε για τον τιμοκατάλογο και τα δρομολόγιά μας.

Photography | Design: canva pro

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *