Η δημιουργία μιας καφετέριας ή ενός coffee shop με ινσταγκραμική αισθητική δεν εγγυάται a priori την επιτυχία του εγχειρήματος. Σίγουρα, όμως, δίνει μια μεγάλη ευκαιρία, ώστε συνδυαστικά με την καλή ποιότητα, το εκπαιδευμένο προσωπικό και την άριστη εξυπηρέτηση να αποκτήσετε μια υψηλή θέση στις προτιμήσεις των πελατών σας. Να τους προσελκύσετε αρχικά και να τους κρατήσετε στη συνέχεια! Με τον χαρακτηρισμό instagrammable – ινσταγκραμικό εστιάζουμε στην αισθητική, στην ατμόσφαιρα και στα μοναδικά στοιχεία που ενθαρρύνουν τους πελάτες να φωτογραφηθούν και να μοιραστούν φωτογραφίες μέσα από τους λογαριασμούς τους στα social media. Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε σε ορισμένες καλές πρακτικές και ιδέες για να κάνετε το καφέ σας πιο ελκυστικό για τους χρήστες του Instagram.
Look & Feel
Θέμα και στυλ διακόσμησης
Ο σχεδιασμός ως προς το ύφος και τη λειτουργικότητα και η διακόσμηση είναι αυτά που αρχικά θα καθορίσουν το στυλ του μαγαζιού σας. Δεν χρειάζεται να τονίσουμε πόσο σημαντικά είναι, καθώς γίνεται εύκολα κατανοητό ότι αποτελούν το θεμέλιο για την υλοποίηση του project.
Ως πρώτο βήμα επιλέξτε ένα ξεχωριστό θέμα ή μια ξεχωριστή ιδέα για το καφέ σας που να το κάνει να ξεχωρίζει από τα άλλα. Ξεκινήστε από το γενικότερο στυλ και αποφασίστε αν θα είναι μινιμαλιστικό, ρομαντικό, τροπικό, vintage ή οτιδήποτε άλλο ταιριάζει με το brand σας.
Καταλήξτε σε μια χρωματική παλέτα και χρησιμοποιήστε έναν ταιριαστό συνδυασμό χρωμάτων που να δημιουργεί είναι οπτικά ευχάριστο αποτέλεσμα, το οποίο υπηρετεί το στυλ του μαγαζιού. Για παράδειγμα αν διαλέξετε ένα ρομαντικό ύφος, κινηθείτε σε παστέλ χρώματα με αρκετό λευκό ή αν προτιμήσετε το μίνιμαλ στυλ, τότε η μονοχρωμία ή μια χρωματική αντίθεση θα λειτουργούσαν καλύτερα. Ό, τι και να διαλέξετε, φροντίστε να μείνετε συνεπείς και να έχει εφαρμογή σε όλο το καφέ. Παράλληλα, να λάβετε υπόψη τον τόπο που βρίσκεται η επιχείρηση, γιατί το ζητούμενο είναι μεν, να ξεχωρίσει από τις άλλες, αλλά δεν πρέπει να είναι παράταιρη και ασύνδετη με τον τόπο και τον χαρακτήρα του.
Για τα έπιπλα, σκεφτείτε πρώτα την εργονομία και έπειτα το design. Είναι σημαντικό τα έπιπλα για τους χώρους παρασκευής να εξυπηρετούν τους εργαζόμενους στην εργασιακή καθημερινότητά τους. Σημαντικό είναι, επίσης, τα έπιπλα που φιλοξενούν τους πελάτες να είναι άνετα και να προσφέρουν τη χαλάρωση που χρειάζονται όταν κάνουν ένα διάλειμμα από τη δουλειά ή όταν βρίσκονται με φίλους και θέλουν να περάσουν ευχάριστα λίγο χρόνο. Επενδύστε σε κομψά, άνετα και φωτογενή έπιπλα. Ισορροπήστε μεταξύ άνεσης και design και σκεφτείτε μοναδικές καρέκλες, τραπέζια και σκαμπό μπαρ που να είναι λειτουργικά, αλλά και να προσθέτουν στη διακόσμηση.
Αφιερώστε χρόνο και κάντε εκτεταμένη έρευνα για τα επιμέρους στοιχεία διακόσμησης του μαγαζιού. Ειδικά για τους τοίχους αναθέστε σε έναν αρχιτέκτονα εσωτερικής διακόσμησης να τους επενδύσει με υλικά που θα συμπληρώσουν θεματικά την όλη ιδέα ή σε συνεργασία με έναν καλλιτέχνη να σας δώσουν προτάσεις για έργα τέχνης. Εντυπωσιακές τοιχογραφίες, ανάγλυφα έργα τέχνης για τον τοίχο, φωτογραφίες και άλλα καλλιτεχνικά στοιχεία γίνονται τέλεια σκηνικά για φωτογραφίες.
Πραλίνες
Πραλίνα
Πραλίνα
Φωτισμός
Ο φωτισμός είναι βασικό στοιχείο που καθορίζει πώς νιώθουμε όταν βρισκόμαστε σε έναν χώρο. Αναδεικνύει τις λεπτομέρειες. Δημιουργεί την επιθυμητή ατμόσφαιρα ή την καταστρέφει γι’ αυτό και χρειάζεται πολύ καλή μελέτη πριν εφαρμοστεί. Ο καλύτερος φωτισμός είναι το φυσικό φως γι’ αυτό και επιδιώξτε τη μεγιστοποίηση του φυσικού φωτισμού με μεγάλα παράθυρα και φεγγίτες. Το φυσικό φως είναι ιδανικό για φωτογράφηση και επιπλέον ανάλογα τη χρονική στιγμή της ημέρας σχηματίζει διαφορετικό σκηνικό τονίζοντας και σκιάζοντας διαφορετικά σημεία. Αυτό οι άνθρωποι το λατρεύουν, γιατί δίνει στις φωτογραφίες την τρίτη διάσταση, δημιουργεί βάθος και επιπλέον ενδιαφέρον, ενώ φωτίζονται κολακευτικά και τα πρόσωπα ανάλογα με το σημείο λήψης.
Για τον τεχνητό φωτισμό του καταστήματος χρησιμοποιήστε φωτισμό έμφασης, όπως κρεμαστά φώτα, fairy lights, πινακίδες και διακοσμητικά με φώτα νέον, κεριά. Δημιουργήσετε, έτσι, μια ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα και τονίστε τα σημεία που θα μπορούσαν να είναι ελκυστικά για να φωτογραφίζονται οι πελάτες σας.
Σημεία φωτογράφησης
Μέσα στο κατάστημα ή και στον εξωτερικό χώρο δημιουργήστε σημεία που να είναι όμορφα για φωτογράφηση. Διακοσμήστε καθορισμένες περιοχές και δημιουργήστε photobooths με ωραίο φόντο, που να είναι ελκυστικά για τη λήψη φωτογραφιών. Τέτοια παραδείγματα είναι μια γωνιά με τροπική βλάστηση και διακόσμηση, ένας τοίχος καλυμμένος με λουλούδια ή ένα καθιστικό με ξεχωριστά έπιπλα και διακοσμητικά στοιχεία από την εποχή που θέλετε να αναπαραστήσετε.
Αν θέλετε να το πάτε και ένα βήμα παρακάτω, αντί να υπονοείτε ότι ένα σημείο αποτελεί μέρος φωτογράφησης, κάντε το εντελώς σαφές, διαθέτοντας και συγκεκριμένα props που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες σας, ανάλογα με τη θεματική που συνδέεται με το brand σας.
Συνεχίζεται…
Τι μπορεί να κάνει η FoodFacts για εσάς
Η FoodFacts παραδίδει στην πόρτα της επιχείρησής σας επώνυμα προϊόντα όπως γάλα, γαλακτοκομικά, τυριά, αλλαντικά, χυμούς, τσάι, ζάχαρη, προϊόντα αρτοποιείου και άλλα τρόφιμα των εταιρειών: NOYNOY, Barista’s Gold, Gia…Giamas Debic, Frico, Creta Farms, ΑΘΗΝΑΙΑ, Θράκης Γεύσεις, YAMAS, alpro, Brioche Gourmet, ΙΟΝ, Παυλίδης.
Photography | Design: canva pro
Προτεινόμενα προϊόντα
Γάλατα Barista's
ΝΟΥΝΟΥ Barista’s Gold Oat – Ρόφημα Βρόμης 1lt
Γάλατα Barista's
ΓΑΛΑ NOYNOY BARISTA’S GOLD ΠΛΗΡΕΣ 8 x 1.5lt
Τυρί
Τυρί κρέμα ΚΟΛΙΟΣ 2,5kg
Βούτυρο
ΒΟΥΤΥΡΟ ΑΓΕΛΑΔΙΝΟ DEBIC 25kg