Εσωτερική εκπαίδευση και επικοινωνία σε μια επιχείρηση εστίασης

Esoteriki epikoinonia kai ekpaidefsiΗ σπουδαιότητα της εσωτερικής εκπαίδευσης και επικοινωνίας σε μια επιχείρηση εστίασης

Σε αυτό το άρθρο, το θέμα μας είναι η σπουδαιότητα που έχουν η εσωτερική εκπαίδευση και επικοινωνία για την καλύτερη λειτουργία μιας επιχείρησης εστίασης.

Όσοι διοικούν και εργάζονται σε μια επιχείρηση εστίασης πρέπει να νιώθουν πως ανήκουν σε μια ομάδα. Και πως όλοι βρίσκονται πάνω στην ίδια βάρκα. Ο καθένας πρέπει να κάνει το καλύτερο δυνατό που μπορεί ως μονάδα, για να ωφεληθούν όλοι μαζί. Η λειτουργία μιας επιχείρησης είναι “ομαδικό παιχνίδι” και όσο πιο γρήγορα γίνει αντιληπτό από όλους, τόσο το καλύτερο για όλους.

Γιατί είναι σημαντική η εσωτερική επικοινωνία σε μια επιχείρηση

Όλοι γνωρίζουν για τη δύναμη που έχει η πληροφορία. Εκείνο που συνήθως αγνοούν ή δεν του δίνουν τουλάχιστον τη δέουσα σημασία, είναι το όφελος από τον συνδυασμό των πληροφοριών. Αυτή είναι η πραγματική δύναμη. Γιατί τι αξία έχει να υπάρχουν σκόρπιες πληροφορίες που κυκλοφορούν μεταξύ των συναδέλφων και των τμημάτων, όταν αυτές δεν αξιοποιούνται;

Και για να μπορεί μια επιχείρηση να συλλέγει και να αξιοποιεί εσωτερικά τις πληροφορίες, πρέπει τις οργανώσει, ώστε να είναι σε θέση να τις επεξεργαστεί. Επομένως, η σπουδαιότητα της εσωτερικής επικοινωνίας και η ανάγκη να οργανωθεί αποτελεσματικά η πληροφορία είναι αδιαμφισβήτητη.

  • Έτσι, κάθε πληροφορία από τους πελάτες θα καταγράφεται και όλοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτή. Ένα οργανωμένο σύνολο πληροφοριών μπορεί να συμβάλλει στη λήψη αποφάσεων που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
  •  Η επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να προλάβει κάθε μικρό θέμα που προκύπτει, πριν αυτό γίνει μεγαλύτερο. Και κυρίως, πριν αυτό εξελιχθεί σε πρόβλημα.
  • Με τόσο γρήγορο ρυθμό που αλλάζει το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων εστίασης είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχει ένα σύστημα εσωτερικής επικοινωνίας. Και η επιχείρηση οφείλει να το τροφοδοτεί με updated πληροφορίες διαρκώς. Το προσωπικό θα πρέπει να γνωρίζει άμεσα τι οφείλει να προσέχει. Τι υποχρεούται να έχει διεκπεραιώσει σε σχέση με τις ενέργειες για τον covid-19. Πώς πρέπει να προσεγγίζει τους πελάτες και τι να ζητά από αυτούς.
  • Επίσης, ο καθένας νιώθει περισσότερη ασφάλεια, όταν ξέρει πού να μοιραστεί ή που να βρει άμεσα την πληροφορία που αναζητά. Όταν μπορεί να ρωτήσει, να επικοινωνήσει και να λάβει ή να δώσει απαντήσεις, βοήθεια και στήριξη. Πάνω σε θέματα από το πώς να χειριστεί μια κατάσταση, μέχρι να ενημερωθεί για μια διαδικασία. Από το να συζητήσει για ζητήματα καθημερινότητας, μέχρι να διευθετήσει τυπικά εργασιακά θέματα, όπως να αιτηθεί μια αλλαγή βάρδιας.

Πόσο χρήσιμο είναι να υπάρχει διαρκής εσωτερική εκπαίδευση

Συνδυαστικά με την εσωτερική επικοινωνία, η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού, εσωτερικά, είναι εξίσου απαραίτητη. Μεταξύ άλλων, στηρίζει τη συναδελφικότητα, ενδυναμώνει τη συνεργασία, αναδεικνύει και προωθεί καλές πρακτικές. Αλλά και μια κουλτούρα δια βίου μάθησης και διαρκούς εξέλιξης. Γιατί όταν αναφερόμαστε στην εκπαίδευση, την εννοούμε με την ευρεία έννοια και έξω από αυστηρά καθορισμένα όρια. Δηλαδή, εννοούμε την εκπαίδευση πάνω στο αντικείμενο και σε θέματα του κλάδου, αλλά και την καλλιέργεια soft skills των ανθρώπων της επιχείρησης.

Είναι πολύ καλό και χρήσιμο οι εργαζόμενοι στο service να έχουν βασικές γνώσεις χειρισμού αντιρρήσεων ή παραπόνων. Όπως είναι εξίσου σημαντικό και χρήσιμο να έχουν όλοι βασικές γνώσεις πάνω στην ασφάλεια τροφίμων. Να έχουν εκπαιδευτεί πάνω στο σχέδιο αντιμετώπισης ενός έκτακτου περιστατικού.

Και φυσικά, κάθε επιχείρηση πρέπει να επιδιώκει την ανάπτυξη των ανθρώπων της και κατ’ επέκταση τη βελτίωση των υπηρεσιών, των προϊόντων, της θέσης της στην αγορά. Γι’ αυτό και πρέπει να “τρέχει” εσωτερικά σεμινάρια και να οργανώνει συχνά εκπαιδεύσεις πάνω στα κύρια αντικείμενα με τα οποία δραστηριοποιείται. Αλλά και οποιοσδήποτε νεοεισερχόμενος εργαζόμενος θα πρέπει να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες και εκπαιδευτικό υλικό, που θα τον βοηθήσουν να εγκλιματιστεί.

Πώς μπορεί να οργανωθεί η επικοινωνία και η εκπαίδευση εσωτερικά;

Υπάρχουν πολλά συστήματα με τα οποία μπορεί να οργανωθεί η επικοινωνία εσωτερικά στην επιχείρηση, καθώς και η εσωτερική εκπαίδευση. Αν και τα e-mails ήταν παλαιότερα ένας βασικός τρόπος επικοινωνίας, σήμερα online πλατφόρμες επικοινωνίας και οργάνωσης ήρθαν για να δώσουν καλύτερες λύσεις. Παράλληλα, υπάρχουν  αρκετά online συνεργατικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν για τους σκοπούς της επικοινωνίας και της εκπαίδευσης.

Πλατφόρμες όπως το Slack ή το Discord είναι ιδανικές για ομάδες που χρειάζεται να επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά μεταξύ τους. Μια επιχείρηση μπορεί να υιοθετήσει μια από αυτές και να δημιουργήσει διαύλους επικοινωνίας και ενότητες εκπαίδευσης με την κατηγοριοποίηση που κρίνει καλύτερη. Έτσι, όλα θα είναι οργανωμένα, η πληροφορία δεν θα χάνεται και θα αξιοποιείται άμεσα και με τον καλύτερο τρόπο.

Παράλληλα, οι υπηρεσίες της Google προσφέρουν λύσεις και online συνεργατικά εργαλεία. Έτσι, οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να οργανώνουν σκέψεις, να κρατούν σημειώσεις, να δουλεύουν πάνω σε κοινά αρχεία.

Κάθε σύγχρονα διοικούμενη επιχείρηση εστίασης, χρειάζεται να εξετάσει τις επιλογές της με “ανοιχτό μυαλό” και διάθεση προόδου. Θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες για να οργανώσει την επικοινωνία και την εκπαίδευση, εσωτερικά στην επιχείρηση. Από τους ανθρώπους της για τους ανθρώπους της.

Πώς συνδέεται η FoodFacts με την ανάπτυξη της επιχείρησής σας;

Με τακτικά δρομολόγια στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής (δείτε στον χάρτη τις περιοχές διανομής), που περνούν από κάθε σημείο 2 φορές την εβδομάδα, η FoodFacts παραδίδει στην πόρτα της επιχείρησης επώνυμα προϊόντα γνωστών brand. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά  NOYNOYBarista’s GoldDebicFricoCreta FarmsΘράκης ΓεύσειςFunky GreeceΧυμοί Λακωνίαalpro. , Deli SunBrioche Gourmet, ΙΟΝ, Παυλίδης.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να ενταχθείτε στα δρομολόγια που καλύπτουν την περιοχή στην οποία βρίσκεται το κατάστημά σας.

Photography | Design: canva pro

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.