Η εσωτερική διακόσμηση ενός καφέ δεν είναι ούτε το Α ούτε το Ω. Ακουμπά σχεδόν σε όλο το αλφάβητο που συνθέτει την επιχείρηση. Γι’ αυτό και οι αποφάσεις που σχετίζονται με το «στήσιμο» και το στυλ του μαγαζιού είναι καθοριστικές και χρειάζεται να προηγηθεί σχετική μελέτη.
Κατ’ αρχάς έχει σημασία το κοινό στο οποίο απευθύνεται ένα café. Θέλει να προσελκύσει θαμώνες που θα το αξιοποιούν ως εναλλακτικό χώρο εργασίας δουλεύοντας στον φορητό υπολογιστή τους; Η πρόθεση του επιχειρηματία είναι να δημιουργήσει έναν cosy χώρο που θα προσφέρει όμορφο και ήσυχο περιβάλλον σε εκείνους που θέλουν να χαλαρώσουν, να συζητήσουν, να διαβάσουν ένα βιβλίο; Ή μήπως απευθύνεται σε κοινό που αναζητά πιο ζωηρό και δυναμικό περιβάλλον, όπως είναι οι μεγαλύτερες παρέες ή οι νεαρές ηλικίες;
Γενικά, μια καφετέρια μπορεί να απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα πελατών και να συνδυάζει χαρακτηριστικά για τα οποία θα την προτιμούν διαφορετικοί τύποι πελατών. Σε κάθε περίπτωση το εσωτερικό της είναι ένας από τους παράγοντες που θα τους προσελκύσει, αποπνέοντας φιλοξενία, προσφέροντας άνεση και φροντίζοντας να νιώθουν όλοι ότι τους έχουν «σκεφτεί». Αν, μάλιστα, διαπιστώσουν ότι έχουν σκεφτεί και ομάδες ανθρώπων με ιδιαίτερες ανάγκες, τότε οι πελάτες γίνονται θαμώνες, αλλά και οι καλύτεροι «διαφημιστές» της επιχείρησης. Μερικά τέτοια παραδείγματα είναι οι γονείς με μωρά ή πολύ μικρά παιδιά, τα ίδια τα παιδιά, οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα ή εκείνοι που έχουν μαζί το κατοικίδιό τους.
Δημιουργήστε, λοιπόν, έναν ελκυστικό χώρο που θα προωθεί τη φιλοσοφία σας και θα δίνει αξία στην επιχείρησή σας.
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Γάλατα Barista's
Τα στοιχεία που δεν πρέπει να λείπουν από τον σχεδιασμό της διακόσμησης του εσωτερικού χώρου ενός καφέ
Η ταυτότητα της επιχείρησης
Η ταυτότητα του cafe είναι αυτή που σίγουρα δεν πρέπει να λείπει από τη διακόσμηση του εσωτερικού χώρου. Ίσα – ίσα που θα πρέπει να αναδεικνύεται και να ενισχύεται. Να αντικατοπτρίζεται σε κάθε επιμέρους επιλογή. Από τα χρώματα και τα υλικά, μέχρι τις γραμματοσειρές και τη σήμανση που θα χρησιμοποιηθεί στον χώρο. Το λογότυπο και τα σλόγκαν του cafe είναι σημαντικό να εντάσσονται αρμονικά στο interior design και έτσι να γίνονται «ένα», η ιδέα με την ύλη.
Ο φωτισμός
Ο φωτισμός του χώρου είναι το στοιχείο που θα υποστηρίξει την ταυτότητα του café και θα συνεισφέρει τα μέγιστα στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας. Αξιοποιήστε τον φυσικό φωτισμό και ενισχύστε τον με τεχνητό κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπου χρειάζεται και ανάλογα με τη χρήση του κάθε σημείου. Ακολουθήστε τις συμβουλές των ειδικών για το αν ο ψυχρός ή ο θερμός φωτισμός είναι κατάλληλος για το δικό σας café και τι ταιριάζει στο σκηνικό που θέλετε να δημιουργήσετε. Αν στοχεύετε σε μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα το βράδυ, τότε οι ζεστοί και απαλοί τόνοι είναι ιδανικοί. Ωστόσο, αν το καφέ σας έχει άλλο προσανατολισμό και φιλοσοφία, μπορεί να είναι κατάλληλος ο ψυχρός φωτισμός και η μεγάλη ένταση του φωτός όλες τις ώρες.
Κρέμα Γάλακτος
Κρέμα Γάλακτος
Κρέμα Γάλακτος
Κρέμα Γάλακτος
Το concept να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον
Μια από τις πιο σύγχρονες τάσεις είναι το interior design να ικανοποιεί μια ακόμα συνθήκη: να είναι Instagrammable! Η διακόσμηση της καφετέριας, πέρα από το να συνδέεται με την ταυτότητα του μαγαζιού και να προβάλει τη φιλοσοφία της επιχείρησης, πρέπει να έχει και τεράστιο ενδιαφέρον. Τόσο, ώστε να προκαλεί τους θαμώνες να φωτογραφηθούν, να φωτογραφίσουν και να ανεβάσουν στα social media τις φωτογραφίες τους από το μαγαζί και όσα συμβαίνουν ή όσα βιώνουν σε αυτό. Το περιβάλλον πρέπει να τους προκαλεί, ώστε να μοιραστούν την εμπειρία τους! Αυτό έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα. Συμβάλλει δυναμικά στο marketing της επιχείρησης, αυξάνει το brand awareness και ενισχύει το loyalty των πελατών που απολαμβάνουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία, που θέλουν να την ξαναζήσουν, να τη μοιραστούν, να την κάνουν γνωστή στους φίλους τους.
Στο μεταξύ, σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο μας για το πώς να καλωσορίζετε τους πελάτες που έρχονται στο κατάστημά σας για να καθίσουν.
Και σας θυμίζουμε πως η FoodFacts παραδίδει στην πόρτα της επιχείρησής σας επώνυμα προϊόντα όπως γάλα, γαλακτοκομικά, αλλαντικά και άλλα τρόφιμα των εταιρειών: NOYNOY, Barista’s Gold, Debic, Frico, Creta Farms, ΑΘΗΝΑΙΑ, Θράκης Γεύσεις, Funky Greece, Χυμοί Λακωνία, alpro, Deli Sun, Brioche Gourmet, ΙΟΝ, Παυλίδης.
Photography | Design: canva pro
Προτεινόμενα προϊόντα
Βούτυρο
ΒΟΥΤΥΡΟ ΑΓΕΛΑΔΙΝΟ DEBIC 25kg
Γάλατα Barista's
ALPRO SOYA FOR PROFESSIONALS
Γάλατα Barista's
ΚΡΕΜΑ ΣΑΝΤΙΓΥ SPRAY DEBIC Dairy Cream with Sugar 6 x 700ml
Βούτυρο
President Βούτυρο Ρολό 82% 1Kg