Επιχειρήσεις εστίασης και έλεγχος πιστοποιητικών εμβολιασμού

Elegxos pistopoiitikou emvoliasmou covid-19

Στο πλαίσιο του περιορισμού της εξάπλωσης του covid-19, σύμφωνα με το πιο πρόσφατο ΦΕΚ, από τις 06.11.2021 επιτρέπεται να εισέρχονται σε κλειστούς χώρους εστίασης μόνο πλήρως εμβολιασμένοι πελάτες ή όσοι διαθέτουν πιστοποιητικό νόσησης σε ισχύ. Σε εξωτερικούς χώρους θα μπορούν να εξυπηρετούνται και πελάτες με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος του ανάλογου τεστ, όπως προσδιορίζεται σε σχετική ΚΥΑ. Με αυτά ως δεδομένα, ας δούμε πώς μπορεί το προσωπικό ενός χώρου εστίασης να διαχειριστεί αυτή την ιδιαίτερη κατάσταση.

Λεπτά ζητήματα

Λόγω της πανδημίας του covid-19, οι άνθρωποι καλούμαστε να διαχειριστούμε καταστάσεις σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Ερχόμαστε σε δύσκολη θέση και νιώθουμε να γινόμαστε κατά μια έννοια αδιάκριτοι. Υποχρεούμαστε να συμπεριφερθούμε και να αναλάβουμε ρόλους που ποτέ δεν είχαμε στο παρελθόν.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, είναι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές στα σχολεία. Οι μετρ στους χώρους δεξιώσεων και εν γένει οι υπάλληλοι στις επιχειρήσεις εστίασης. Οι υπεύθυνοι στα θέατρα και στους κινηματογράφους. Οι πωλητές στα εμπορικά καταστήματα και τόσες άλλες ειδικότητες στον ιδιωτικό τομέα. Μέσα από μια ΚΥΑ βρέθηκαν να αναλαμβάνουν νέες αρμοδιότητες με στόχο την προστασία της δημόσιας υγείας.

Έλεγχος για τον covid-19 σε πελάτες καταστημάτων εστίασης

Κατ’ αρχάς βοηθά αρκετά όταν υπάρχει κάποιου είδους διαφοροποίηση στην προσέγγιση ενός πελάτη. Αυτή μπορεί να έχει ως αφετηρία την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκει ο πελάτης ή το στυλ του ή ακόμα και τη διάθεση που διακρίνουμε να έχει εκείνη τη στιγμή. Όταν ένας άνθρωπος είναι εμφανώς εκνευρισμένος, χρειάζεται να τον πλησιάσουμε με τρόπο που να αισθανθεί καλύτερα. Να νιώσει ότι βρίσκεται σε ασφαλές και φιλικό περιβάλλον. Ένα χαμόγελο και ένα κέρασμα, μια καραμέλα ή ένα cookie για καλωσόρισμα είναι ένας ωραίος “πρόλογος” πριν περάσουμε στο διαδικαστικό και άχαρο μέρος του ελέγχου πιστοποιητικών.

Παράλληλα, αλλιώς προσεγγίζεται ένας έφηβος ή ένα νεαρό άτομο γενικότερα και αλλιώς ένας μεσήλικας ή μια ηλικιωμένη κυρία. Σε κάθε περίπτωση προσεγγίζονται όλοι ευγενικά και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο. Όμως, μια διαφορετική πινελιά στον τόνο της φωνής ή μια ανάλογη προσαρμογή στον βαθμό οικειότητας απέναντί τους, μπορεί να βοηθήσουν.

Σχετικά με την εφαρμογή που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των πιστοποιητικών, παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο

Όπως αναφέρει η Ελληνική Κυβέρνηση: “Η εφαρμογή «Covid Free GR» μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιαδήποτε συσκευή χρησιμοποιεί λογισμικό iOS ή Android και να χρησιμοποιηθεί για την επαλήθευση των Ευρωπαϊκών Ψηφιακών Πιστοποιητικών COVID καθώς και των ελληνικών βεβαιώσεων του gov.gr. Διατίθεται δωρεάν μέσω του επίσημου λογαριασμού της Ελληνικής Δημοκρατίας στο App Store και στο Google Play https://covidfree.gov.gr/. Η εφαρμογή δείχνει μόνο το όνομα του κατόχου του πιστοποιητικού, ενώ δεν κρατάει και δεν αποθηκεύει προσωρινά ή μόνιμα προσωπικά δεδομένα ή ιστορικό επαληθεύσεων.

Προτάσεις για αποτελεσματικότερη προσέγγιση

Διακριτικότητα

Όλοι, πλέον, γνωρίζουν ότι οι εργαζόμενοι στα καταστήματα εστίασης είναι υποχρεωμένοι βάσει νομοθεσίας να ελέγχουν πιστοποιητικά και τεστ covid των πελατών τους. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει αυτός ο έλεγχος να γίνεται με διακριτικότητα. Στο ίδιο τραπέζι ή στα γύρω τραπέζια ή στην ίδια ουρά αναμονής υπάρχουν κι άλλοι πελάτες και τα δεδομένα όλων είναι σημαντικό να προστατεύονται.

Έτσι, όταν γίνεται ο έλεγχος μέσω της εφαρμογής στο κινητό, πρέπει η οθόνη να είναι ορατή μόνο από τον άνθρωπο που διενεργεί τον έλεγχο. Η ταυτόχρονη, υποχρεωτική, επίδειξη ταυτότητας για τον έλεγχο της ταυτοπροσωπίας πρέπει, επίσης, να προστατεύεται από άλλα βλέμματα.

Τέλος, η ευγένεια και ο χαμηλός τόνος φωνής είναι προϋποθέσεις για τη δημιουργία καλού κλίματος συνεργασίας και αποφυγής αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων σε άλλους ανθρώπους που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Προσεκτική επιλογή λέξεων

Η ευγένεια έχει ήδη αναφερθεί, καθώς είναι το Α και το Ω σε κάθε είδους σχέση, προσωπική και επαγγελματική. Έτσι, λοιπόν, η ευγένεια πρέπει να δηλώνεται σαφώς μέσα από τον τόνο της φωνής, από τις εκφράσεις του προσώπου, τη στάση του σώματος, τη συνομιλία. Η προσεκτική επιλογή λέξεων εμπίπτει στην ευγένεια και είναι προϋπόθεση για την κατανόηση και για την εδραίωση μιας καλής επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων.

Έχοντας, λοιπόν, επιλέξει προσεκτικά τις λέξεις που θα χρησιμοποιηθούν, αποφεύγονται μια σειρά από παρεξηγήσεις ή παρανοήσεις. Η σαφήνεια είναι πλεονέκτημα που πρέπει να αξιοποιείται από την αρχή.

Χειρισμός αντιρρήσεων ή παραπόνων σχετικά με τον έλεγχο πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης covid

Χρειάζεται, παράλληλα με την επιλογή των κατάλληλων λέξεων, να υπάρχει κι ένα συγκεκριμένο πλάνο για τον χειρισμό αντιρρήσεων. Θα πρέπει να το γνωρίζουν όλα τα άτομα του προσωπικού του καταστήματος, ώστε να ακολουθούν μια κοινή γραμμή.

Καλό είναι να υπάρχει και μια διαβάθμιση στη σοβαρότητα του περιστατικού, ώστε να γνωρίζουν σε κάθε περίπτωση τι να κάνουν και πότε. Σε ποιο στάδιο της επικοινωνίας με τον πελάτη, που εκφράζει αντιρρήσεις ή παράπονα, οφείλουν να απευθυνθούν στο επόμενο επίπεδο δικαιοδοσίας από το δικό τους. Αυτό θα γλιτώσει τους ίδιους και το κατάστημα από μεγαλύτερα προβλήματα και θα δώσει στον πελάτη μια αίσθηση καλής οργάνωσης στην επιχείρηση.

Μικρά tips για τη διαχείριση του χρόνου, ώστε να παραμένει η επικοινωνία σε ήρεμο κλίμα

Όπως έχει ήδη αναφερθεί χρειάζεται προσοχή στο πώς πλησιάζει ο εργαζόμενος ενός καταστήματος  εστίασης έναν πελάτη για να ελέγξει το πιστοποιητικό ή το τεστ covid. Καλό είναι να του δίνει χρόνο για να βρει το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης σε έντυπη μορφή ή σε ηλεκτρονική στο κινητό του.

Ο πελάτης πιθανόν να νιώθει ήδη στρεσαρισμένος, ειδικά αν βρίσκεται σε μια ουρά αναμονής, οπότε η αίσθηση πίεσης και από το προσωπικό του καταστήματος, θα τον επηρεάσει αρνητικά. Το να του δοθεί χρόνος, δείχνει κατανόηση και η κατανόηση είναι παράγοντας που βοηθά στη βελτίωση της επικοινωνίας.

Δεν χρειάζεται ο σερβιτόρος ή το άτομο στην είσοδο να περιμένει πάνω από το κεφάλι του πελάτη ή να στέκεσαι ανυπόμονα απέναντί του. Μπορεί ευγενικά να του πει ότι θα επιστρέψει σε λίγο.

Αν βρίσκεστε στην είσοδο, μπορεί να μειώσει το άγχος του πελάτη με ένα χαμόγελο και έναν καλό λόγο που θα διώξει την αμηχανία του κενού χρόνου. Ή να ζητήσει ευγενικά να ελέγξει τον επόμενο πελάτη και να συνεχίσει μόλις ο συγκεκριμένος είναι έτοιμος να επιδείξει το πιστοποιητικό, το τεστ και την ταυτότητά του.

Η FoodFacts είναι ο συνεργάτης που χρειάζεστε

Στη FoodFacts συνεργαζόμαστε με γνωστές εταιρείες και διανέμουμε με τον στόλο των φορτηγών ψυγείων μας επώνυμα προϊόντα κάτω από brands, όπως τα NOYNOYBarista’s GoldDebicFricoCreta FarmsΘράκης ΓεύσειςFunky GreeceΧυμοί Λακωνίαalpro.

Με καθημερινά δρομολόγια στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής (δείτε στον χάρτη τις περιοχές διανομής), φτάνουμε με συγκεκριμένο προγραμματισμό 2 φορές την εβδομάδα σε κάθε σημείο – κατάστημα και καλύπτουμε τις ανάγκες σε: γάλα, γάλα για καπουτσίνοφυτικό γάλα και γάλα χωρίς λακτόζη, γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γιαούρτιβούτυροκρέμες γάλακτοςσαντιγίτυριά και αλλαντικάζάχαρηροφήματα αλόηςχυμούς και κρύο τσάι κ.α.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να ενταχθείτε στα δρομολόγια που καλύπτουν την περιοχή στην οποία βρίσκεται το κατάστημά σας. Η τροφοδοσία του θα είναι εξασφαλισμένη με τακτικά δρομολόγια 2 φορές την εβδομάδα στην πόρτα του καταστήματός σας!

Photography | Design: canva pro

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *