Διαδικασία έκδοσης άδειας λειτουργίας Café

kafeterias-ekodis-adeias-ygionomikou-katastimatos

Στο προηγούμενο άρθρο είχαμε εξετάσει το πρώτο βήμα, τους παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη προκειμένου να επιλεχθεί η πιο «σωστή» τοποθεσία για το café σας.

Το Μεγάλο Βήμα:
Έκδοση Άδεια Λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος

Το επόμενο βήμα είναι η διαδικασία έκδοσης της άδειας λειτουργίας ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος,  στην οποία κατηγορία εμπίπτει και η καφετέρια.

Στην Ελλάδα αν και θεωρητικά οι διαδικασίες έχουν απλουστευτεί, ακόμα η γραφειοκρατία καλά κρατεί. Επομένως, πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος, τρέξιμο και συνεπώς αρκετή ταλαιπωρία για να καταφέρετε να βγάλετε την άδεια λειτουργίας για την επιχείρηση καφέ σας.

Διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν:

Η διαδικασία είναι περίπλοκη και αρκετά δυσνόητη ή ασαφής, ιδιαίτερα για κάποιον που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία στο επιχειρηματικό χώρο. Γι’ αυτό, αν και μπορείτε οι ίδιοι να τρέξετε όλες τις διαδικασίες, θα σας συμβουλεύαμε να μην το κάνετε προκειμένου να κερδίσετε χρόνο και να επισπεύσετε την απόκτηση της άδειας. Θα ήταν προτιμότερο να προσλάβετε ένα μηχανικό ο οποίος γνωρίζει καλά τα βήματα και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Έτσι θα αποφύγετε λάθη, καθυστερήσεις και ίσως και αρκετό εκνευρισμό.

civil-engineering-ekodis-adeias-ygionomikou-katastimatos

Φωτό: Ryan Plomp & Sven Mieke

Προς ενημέρωση, με τη νέα διαδικασία της «γνωστοποίησης», που ακολουθείται πλέον αντί της παλιάς Άδειας Λειτουργίας του Καταστήματος έχει περιοριστεί η γραφειοκρατία και κατά συνέπεια και ο χρόνος που απαιτείται.

Ποιες Επιχειρήσεις αφορά η γνωστοποίηση;

  • Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.

Εστιατόρια, ψητοπωλεία, σουβλατζίδικα, καφετέριες, μπαρ, αναψυκτήρια, καντίνες, καφετερίες, και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε παρεμφερές αντικείμενο που σχετίζεται με πώληση φαγητού και ποτού.

  • Καταστήματα Λιανικής Διάθεσης Τροφίμων και Ποτών

Παντοπωλεία, μίνι μάρκετ, κρεοπωλεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, κάβες ποτών-αναψυκτικών, αρτοποιεία και αρτοπωλεία, ζαχαροπλαστεία και ανάλογες παρεμφερείς επιχειρήσεις.

  • Καταστήματα Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν επιχειρήσεις όπως κομμωτήρια,  καταστήματα περιποίησης νυχιών, εργαστήρια tattoo και piercing, ινστιτούτα ομορφιάς και άλλες συναφείς επιχειρήσεις.

  • Τέλος, Θέατρα , cinema, και κυλικεία για την εξυπηρέτηση του ανάλογου κοινού.

 

Α΄ Φάση: Βεβαίωση Ίδρυσης

Πριν την γνωστοποίηση, πρέπει να μάθετε αν επιτρέπεται στο συγκεκριμένο ακίνητο που έχετε επιλέξει προς ενοικίαση να ανοίξει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Αυτό προϋποθέτει μια βεβαίωση από τον Δήμο (προέγκριση χωροθέτησης) ότι το κατάστημα μπορεί να λειτουργήσει στην συγκεκριμένη τοποθεσία.  Η προέγκριση αυτή απαιτεί φακέλου στον εν λόγω Δήμο με τα παρακάτω έγγραφα:

  • αίτηση.
  • χάρτης (π.χ. από το σχέδιο πόλης, από το google maps) που να φαίνεται που βρίσκεται το κατάστημα.
  • Υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τον κανονισμό της πολυκατοικίας, που υπάρχει το μαγαζί.

Στην συνεχεία ο Δήμος ερευνά τυχόν περιορισμούς που τίθενται στην περιοχή και χορηγεί, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, τη σχετική βεβαίωση. Αν το ακίνητο είναι διατηρητέο ή σε ιστορικό τόπο απαιτείται και έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η βεβαίωση χορηγείται εντός δέκα πέντε (15) ήμερων από την υπηρεσία του Δήμου και ισχύει για πέντε (5) μήνες εντός των οποίων θα πρέπει να έχει υποβληθεί η γνωστοποίηση.

Προσοχή !!! Η βεβαίωση ίδρυσης δεν είναι Άδεια Λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, οπότε αυτή δεν επαρκεί για τη λειτουργία του καταστήματος.

B’ Φάση: Γνωστοποίηση λειτουργίας επιχείρησης υγειονομικού ενδιαφέροντος

Αφού η επιχείρηση λάβει την βεβαίωση ίδρυσης, εντός τριών (3) μηνών (να σημειωθεί ότι προβλέπεται δυνατότητα παράτασης 2 μηνών), υποχρεούται να κάνει ηλεκτρονική γνωστοποίηση στην σελίδα: https://notifybusiness.gov.gr/assets/index.html

Ως κωδικοί εισόδου χρησιμοποιούνται οι κωδικοί taxisNet της επιχείρησης.

H επιχείρηση οφείλει να δηλώσει ηλεκτρονικά τα πλήρη στοιχεία, όπως π.χ. ΚΑΔ, εμβαδόν, πλήθος τραπεζιών και καθισμάτων, διαγράμματα ροής, οικοδομικές άδειες, χρήση κοινοχρήστου χώρου, μουσική, πιστοποιητικά ενεργητικής πυροπροστασίας κλπ., ενώ τα σχετικά έγγραφα οφείλουν να βρίσκονται σε φάκελο εντός του καταστήματος.

Με την οριστική υποβολή της γνωστοποίησης λαμβάνει μοναδικό αριθμό γνωστοποίησης και η επιχείρηση μπορεί να ξεκινήσει να λειτουργεί.

Πότε μπορώ να κάνω γνωστοποίηση;

Για να δηλώσετε ηλεκτρονικά την γνωστοποίηση της επιχείρησης απαιτούνται:

α) να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του χώρου με τον εξοπλισμό του και

β) να συνταχθεί και να ολοκληρωθεί ο φάκελος της γνωστοποίησης με όλα τα απαιτούμενα έγγραφα.

Ποια έγγραφα και αρχεία πρέπει να τηρούνται στο κατάστημα;

  1. Το αποδεικτικό υποβολής της γνωστοποίησης
  2. Σχεδιάγραμμα του καταστήματος, όπου θα αποτυπώνονται  οι χώροι του καταστήματος,
  3. βεβαίωση του μηχανικού ότι πληρούνται οι κτιριακές προϋποθέσεις και υποχρεώσεις σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, πρέπει να βεβαιώνεται ότι το εν λόγω κατάστημα πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης, ότι ο χώρος έχει κριθεί κατάλληλος για τη συγκεκριμένη χρήση σύμφωνα με τον Οικοδομικό και τον Κτιριακό Κανονισμό, καθώς και ότι πληροί όλες τι προβλεπόμενες τις προϋποθέσεις του Κανονισμού Πυροπροστασίας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  4. Η κάτοψη πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφα  που αποδεικνύουν τη νομιμότητα του χώρου, (π.χ. άδεια δόμησης, δήλωση αυθαιρέτου με τις εκάστοτε περί αυθαιρέτων διατάξεις, απόφαση εξαίρεσης από κατεδάφιση, βεβαίωση παλαιότητας κλπ).
  5. Βεβαίωση από την αρμόδια υπηρεσία  για την οδό που στεγάζεται η επιχείρηση όπου θα εγγράφεται ότι οι εργασίες κυκλοφοριακής σύνδεσης εκτελέσθηκαν πλήρως και σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχέδια ή έγκριση εισόδου – εξόδου, ανάλογα με την κατηγορία που ανήκει η συγκεκριμένη κτιριακή, εάν βέβαια αυτό απαιτείται.
  6. Πιστοποιητικό πυροπροστασίας, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που δεν απαιτείται το εν λόγω πιστοποιητικού πυροπροστασίας από την Πυροσβεστική, θα πρέπει να έχει γίνει πρόβλεψη από το μηχανικό σχετικά με τα μέτρα και μέσα πυροπροστασίας που έχουν ληφθεί και απαιτούνται.
  7. Υπεύθυνη Δήλωση του  προσώπου που έχει αναλάβει καθήκοντα υγειονομικού υπευθύνου του καταστήματος.
  8. Το αποδεικτικό πληρωμής του παραβόλου στον δήμο.
  9. Άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου, εάν υπάρχει.
  10. Άδεια παράτασης ωραρίου μουσικής, εάν υπάρχει.
  11. Βεβαίωση από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, εάν απαιτείται.
  12. Άδεια χρήσης φυσικού αερίου, εφόσον γίνεται χρήση αυτού.

Οι παραπάνω διαδικασίες είναι απαραίτητες και αρκετά χρονοβόρες οπότε αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τον επιχειρηματία. Επίσης, να επισημανθεί ότι η μη παρουσία του συγκεκριμένου φακέλου ή η έλλειψη δικαιολογητικών στο χώρο της επιχείρησης θεωρείται σοβαρό παράπτωμα σε τυχόν έλεγχο που επιφέρει βαριά πρόστιμα.

Διαβάστε ακόμα:

Έναρξη επιχείρησης & μορφές εταιρείας για καφετέριες, cafe & κυλικεία

Πώς να επιλέξετε τον εξοπλισμό για το νέο σας καφέ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.