Αξιοποιήστε τα social media στις επιχειρήσεις εστίασης (Μέρος ΙΙ)

Social media και επιχειρήσεις εστίασης

Συνεχίζοντας το αφιέρωμά μας στα social media και στο πώς αυτά συμβάλλουν στη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης εστίασης, θα κάνουμε μια αναφορά στο community που είναι καλό να “χτίσετε” γύρω από το brand σας. Για να δημιουργηθεί και κυρίως για να αναπτυχθεί και να παραμένει ενεργή μια κοινότητα ανθρώπων απαιτείται διαρκής προσπάθεια, εγρήγορση, αντίληψη και εξωστρέφεια από την πλευρά της επιχείρησης. Η ποικιλία στις αναρτήσεις, ο αυθορμητισμός, η εμπλοκή των πελατών σας στις ενέργειες που κάνετε στα social media και η “φρέσκια” ματιά γύρω από τις καταστάσεις και τα πράγματα βοηθούν πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.

Γιατί είναι σημαντικό να έχετε μια ενεργή κοινότητα που σας “ακούει” και σας “ακολουθεί”;

Πρώτα απ’ όλα γιατί μέσα από αυτή μπορείτε να διαδώσετε τη φήμη σας, να κάνετε γνωστό κάτι που αφορά την επιχείρηση, να έχετε τόσους αληθινούς μάρτυρες για την ποιότητά σας. Το σπουδαιότερο, όμως, είναι ότι θα έχετε την ευκαιρία να “ακούτε” κι εσείς τους πελάτες σας και αυτό είναι ανεκτίμητης αξίας και σημαντικό εργαλείο στα χέρια σας. Μπορείτε να ζητάτε τη γνώμη τους, να συγκεντρώνετε τις προτιμήσεις τους, να μαθαίνετε εγκαίρως κάτι που δεν πήγε τόσο καλά στην επιχείρησή σας και να έχετε την ευκαιρία να το διορθώσετε. Μετά την προσωπική επαφή με τους πελάτες στο φυσικό σας κατάστημα, είναι ο δεύτερος καλύτερος τρόπος για να ακούτε τον σφυγμό τους και να ανταποκρίνεστε σε ό, τι τους κάνει να συνδέονται στενότερα με την επιχείρησή σας.

Επομένως, επιδιώξτε να γράφουν reviews για το κατάστημά σας και φροντίζετε πάντα να απαντάτε σε όλες τις αναρτήσεις και τα σχόλια που γίνονται από χρήστες στα social media. Και να το κάνετε με ηρεμία, ειλικρίνεια και ευγενικό τρόπο, ειδικά αν έχετε να διαχειριστείτε κάποιο παράπονο ή μια δύσκολη κατάσταση. Να θυμάστε ότι εκείνη τη στιγμή λειτουργείτε έξω από τον εαυτό σας και εκπροσωπείτε μια επιχείρηση. Επίσης, επιδιώξτε οι πελάτες σας να δημιουργούν και να δημοσιοποιούν περιεχόμενο που αφορά την επιχείρησή σας, τον καφέ, τα πιάτα, κάποια σημεία που θα έχετε διαμορφώσει με σκοπό να τραβούν την προσοχή. Δώστε τους κίνητρα και αφορμές να “μιλάνε” για εσάς. Οργανώστε για παράδειγμα διαγωνισμούς στο instagram για την καλύτερη φωτογραφία πιάτου από πελάτη.

Εμπλέξτε στην επικοινωνία το προσωπικό του καταστήματος

Επιπλέον, εμπλέξτε το προσωπικό στις αναρτήσεις σας. Αναδείξτε τον ανθρώπινο παράγοντα, γιατί τελικά όλα ξεκινούν και καταλήγουν στους ανθρώπους. Πιστεύετε ότι αν ένα cafe είναι άψογα διακοσμημένο, έχει ωραία σνακ και δημοσιεύει προσεγμένες φωτογραφίες με τα πιάτα του στο Instagram θα έχει επιτυχία με διάρκεια, αν το προσωπικό του μένει αμέτοχο, στην αφάνεια; Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά και με τη συμπεριφορά και τον τρόπο τους ενθαρρύνουν ή αποθαρρύνουν τους πελάτες για συμμετοχή. Τους ικανοποιούν ή τους απογοητεύουν. Συμπεριλάβετε, λοιπόν, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας τους ανθρώπους που εργάζονται στο cafe ή στο εστιατόριο και “ζωντανέψτε” την επικοινωνία σας.

Ό, τι υλικό βγαίνει στον αέρα πρέπει να είναι προσεγμένο και να πληροί ορισμένα standards που θα θέσετε εξ’ αρχής. Δεν χρειάζεται, βέβαια να φτάσετε στο άλλο άκρο και να είναι άκρως στιλιζαρισμένο το αποτέλεσμα. Καλό είναι να αφήνετε περιθώρια για να συνυπάρχει ο αυθορμητισμός και οι αυθεντικές στιγμές στην επικοινωνία σας. Προσέχοντας όμως να μην υπάρχει οτιδήποτε προσβλητικό στο αποτέλεσμα ή κάτι που θα έφερνε οποιοδήποτε άνθρωπο σε δύσκολη θέση.

Τέλος, να θυμάστε ότι ένας από τους στόχους σας είναι να εμπνέετε. Δώστε νόημα σε ό, τι κάνετε, γίνετε το παράδειγμα που οι άλλοι θα θέλουν να ακολουθήσουν. Ό, τι κάνετε να το κάνετε καλά, αλλιώς να περιμένετε και να οργανωθείτε καλύτερα μέχρι να είστε έτοιμοι.

Και μην ξεχνάτε ότι η FoodFacts με την υπηρεσία X-Van διανέμει τακτικά στο κατάστημά σας ό, τι χρειάζεστε σε γάλα, γαλακτοκομικά, τυριά, αλλαντικά και άλλα προϊόντα, ώστε να προσφέρετε στους πελάτες σας ποιοτικά σνακ και απολαυστικό καφέ και να μοιράζεστε στα social media στιγμές επιτυχίας!

Διαβάστε, επίσης, ένα από τα προηγούμενα άρθρα μας με τίτλο “Tips και ιδέες για προωθείτε το Cafe σας στο Instagram“.

Η φωτογραφία είναι από το canva 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.